Látványosan adták át a Debrecen és Ebes közötti 8 kilométeres, felújított vasúti szakaszt

Helyi hírek

Környezetkímélő és biztonságos közlekedés jött létre az Ebes és Debrecen közötti vasútvonal teljes átépítésével – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára pénteken a 15 milliárd forintos beruházás keretében felújított vonal ünnepélyes átadóján.

A képen: Papp László polgármester, Bodó Sándor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, a Fidesz országgyűlési képviselője, Pósán László, a térség fideszes parlamenti képviselője, Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója átvágja a nemzeti színű szalagot az Ebes és Debrecen közötti felújított vasútvonal ünnepélyes átadóján Debrecen közelében 2020. október 16-án. Környezetkímélő és biztonságos közlekedés jött létre a 15 milliárd forintos beruházás keretében felújított, Ebes és Debrecen közötti vasútvonal teljes átépítésével. MTI/Czeglédi Zsolt

Bodó Sándor hangsúlyozta: a kormány stratégiai célként jelölte ki a közösségi közlekedés fejlesztését, legyen az kötött pályás vagy közúti. Az elővárosi vagy távolsági közlekedési fejlesztések sorát megújult pályák, állomásépületek is jelzik – tette hozzá.

Elmondta, hogy 2021-től közlekedésfejlesztésre még több forrás, mintegy 2000 milliárd forint áll rendelkezésre, ebből 32 milliárd forint felhasználásáról már döntés is született.

Az államtitkár hangsúlyozta, a felújított vasútszakasszal gyorsabb lett a közlekedés Ebes és Debrecen közt, illetve Hajdúszoboszló irányába, ami a nyaralóknak is kedvez.

Vonat, személyvonat
Személyvonat közlekedik az Ebes és Debrecen közötti felújított vasútvonalon az ünnepélyes átadó napján Debrecen közelében 2020. október 16-án. Környezetkímélő és biztonságos közlekedés jött létre a 15 milliárd forintos beruházás keretében felújított, Ebes és Debrecen közötti vasútvonal teljes átépítésével. MTI/Czeglédi Zsolt

Pósán László országgyűlési képviselő reményét fejezte ki, hogy a jövőben gyorsabban, biztonságosabban és kiszámíthatóbban közlekedhetnek az utasok Debrecen és a főváros irányába.

Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: az Ebes és Debrecen közt elkészült kétpályás, 8 kilométeres vasúti szakasz is hozzájárul ahhoz, hogy a Budapest és Debrecen közt közlekedő vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, és a menetidő két órára csökkenjen.

Nagy volt a tülekedés egy 8 kilométeres hajdú-bihari kerékpárút-szakasz átadásán

Jövőre Debrecen és Nyíregyháza között 500 millió forintból újul meg a vasútvonal, 2022-ben pedig egymilliárd forintból a Debrecen és Nagykereki közötti szakasz – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója a beruházás paramétereiről elmondta, a kivitelezés nettó 15 milliárd forintba került. A Budapest-Szolnok-Debrecen közti 100-as vasútvonal most átadott szakaszán átépítették a pályát, korszerűsítették a felsővezetéket, kiépítettek egy körforgalmi csomópontot a Határ úton, jelzőlámparendszert és szervízutat is kialakítottak.

Az elmúlt időszakban mintegy 1600 milliárd forint európai uniós és hazai forrásból újították fel a vasúti közlekedést országszerte – tette hozzá.