Kósa Lajos úton a világhírnév felé: vezető külföldi lapok is a Pegasus-botránnyal kapcsolatos vallomásáról cikkeznek

Ország

Vezető külföldi lapok is megírták már, hogy Kósa Lajos újságírói kérdésre (véletlenül vagy tervezetten?) elismerte, hogy a Belügyminisztérium használta a Pegasus nevű kémszoftvert.

A szoftvert többek között a Fidesz politikai ellenfeleinek – köztük ellenzéki újságíróknak – a lehallgatására is használták.

A Klubrádió szúrta ki, hogy az AP amerikai hírügynökség is beszámolt arról, hogy Kósa Lajos volt az első, aki elismerte, a magyar kormány megvette, használta a kémszoftvert.

A Pegasus-ügy hátterét is ismertető tudósítás emlékeztet rá, bírálói szerint

Orbán Viktor egyre autokratikusabban gyakorolja hatalmát, az Európai Parlament korábban aggasztónak is tartotta a titkos megfigyeléseket.

A Népszava nemzetközi lapszemléje szerint az AP anyagát átvette Newsweek, illetve a Die Welt is írt arról, hogy

több hónapos hallgatás után a fideszes politikus megerősítette, használták az izraeli kémszoftvert.

A lap kiemelte, azzal főleg tekintélyuralmi kormányok hallgatták le széles körben bírálóikat. A Le Monde is azt emelte ki, a kémprogram használatára egyetlen más uniós tagállamban sem akadt példa.

Az újság (ahogy az AP) is emlékeztetett arra is, hogy az Egyesült Államok éppen Kósa Lajos bejelentése előtt egy nappal tette feketelistára az izraeli NSO-t.

Kósa Lajos államtitkot kotyoghatott ki – három év börtön is járhat az ilyesmiért

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük