Idén is listát készített a Forbes hazánk legértékesebb “új generációs vállalkozóiról”, vagyis a közösségi médiás influenszerekről.
A tavalyi rangsorhoz hasonlóan 2024-ben is a debreceni The VR-os srácok, Fábián István és Komzsik János bizonyultak a legkelendőbbnek. A listaállítás módszertana a következő volt:
A 230 fős gyűjtést a szereplők követőbázisa, potenciális elérése, közösségi médiás aktivitása és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján negyven főre szűkítették.
A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékelték, négy kategóriában:
követőbázis,
kedveltség,
aktivitás,
piaci visszajelzés.
2024 legértékesebb influenszerei, az első három
1. A TheVR, akik megvédték a tavalyi első helyet. Végtelen videójátékozással kezdték, ma pedig hipernépszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a Meki is dolgozott velük. Idén megjelent, jubileumi filmjük majdnem másfél milliós nézettséggel bír a Youtube-on.
2. Whisper Ton. A lista egyik legmegosztóbb szereplője, de továbbra is a platform megkerülhetetlen arca, mondhatni iskolát teremtett a gyorsan hadarós, hisztérikus tempóra vágott videókból. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King.
3. Nessaj. Egyre jobban profitál abból, hogy az elmúlt években a Twitchen vert tanyát. Nem véletlen húzott márkát és webshopot a pingvineknek becézett követőire pingvin feliratos ruhákkal, ajándéktárgyakkal, és a márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni.
- Újonc a listán: debütált a magyar Twitchről Zsozéatya, valamint a Jólvanezígy, illetve a Youtube-titánok közül Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő is.
- A kiesők: tavalyhoz képest kiszorult a húszas élmezőnyből Viszkok Fruzsina, Csecse Attila, valamint Dancsó Péter is.





