1-es villamos Debrecen

Debrecenben is elérhető lesz a közlekedési mobiljegy

Helyi hírek

Debrecenben is elindítja közlekedési mobiljegyes szolgáltatását a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., ezzel már 7 megyei jogú városban, valamint a BKK, a GYSEV és a Volánbusz járatain érhető el applikáción keresztül a közösségi közlekedésben résztvevők számára a készpénzmentes, virológiai kockázatot csökkentő megoldás – közölte a cég és a DKV.

A szolgáltatást Debrecenben október 1-jén vezetik be, amely a városban a helyi járatokhoz – 128 autóbusz, 26 trolibusz és 28 villamos – kapcsolódóan biztosítja a menetjegy felhasználását és ellenőrzését.

A debreceni menetjegy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és viszonteladói (Simple by OTP, VOXPAY) alkalmazásaiban vásárolható meg.

Az applikáción keresztül megvásárolt és érvényesített vonaljegy egyszeri utazásra használható fel. Az utazásra jogosító díjtermék érvényességét a járművezető szemrevételezéssel, a jegyellenőr ellenőri készülékkel ellenőrzi – írták.

A mobiljegy megvásárlásához, használatához és érvényességének igazolásához a felhasználó telefonján aktív adatkapcsolat szükséges. Debrecenben egyelőre csak vonaljegyet lehet így vásárolni, de később a szolgáltatást kiterjeszthetik a többi értékszelvényre.

„Fontosnak tartjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Közlekedési Mobiljegy szolgáltatásának bevezetését Debrecenben is. Az utasaink számára kényelmes, gyors jegyvásárlási lehetőséget tudunk nyújtani a bevezetésével. Egyelőre csak vonaljegyet lehet így vásárolni. Ez azonban egyfajta „teszt üzem” is lesz, hiszen, ha jól működik, a jövőben az üzemeltetési törvényi keretek változása esetén elgondolkodunk a kiterjesztésében a többi értékszelvény vonatkozásában is

– nyilatkozta Nagy Attila József, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója.

„Reményeink szerint a Közlekedési Mobiljegy szolgáltatást az ország egészében be tudjuk vezetni, ezzel olyan átjárható megoldást kínálunk a felhasználóknak, amivel egy applikácó segítségével szinte az összes közösségi közlekedési eszközt igénybe lehet venni, így hagyományos jegyvásárlás nélkül megoldható az egész ország beutazása. A Közlekedési Mobiljegy fejlesztése során törekszünk arra, hogy olyan innovatív megoldásokat biztosítsunk az utazóközönség számára, amellyel utazási kényelmüket növeljük és egyúttal csökkentjük a készpénz használatot”

– mondta Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.