Így lehet könnyen és egyszerűen domainregisztrátort váltani

Gazdaság

Ha van egy jó weboldalad, de nem vagy elégedett a domainregisztrátorral, ne csüggedj. Manapság domainregisztrátort váltani egyáltalán nem bonyolult folyamat.

A legjobb az egészben az, hogy a teljes procedúrát el tudod intézni online. Nem kell kitöltened temérdek formanyomtatványt és sorban sem állnod, hogy túl legyél az egészen. Mutatjuk, hogy mi a teendőd!

Átregisztrálás ügyfélportálon keresztül

Először is nézz szét a piacon, hiszen minden bizonnyal oka van annak, hogy domainregisztrátort szeretnél váltani. Több jó választás is van, most nézzük meg, egy remek opció az AB Plusz, amelyik online ügyfélportállal is rendelkezik.

Ha szeretnéd átregisztrálni ehhez a céghez a .hu-s vagy a nemzetközi domainedet, akkor ezt ingyen megteheted. Egyetlen kikötés, hogy egy évnyi hosszabbítást kötelezően ki kell fizetned.

Erre van szükség az átregisztráláshoz

Ha .hu végződésű domained van, akkor a domaintulajdonos nevében ki kell tölteni a domain megrendelő lapot, amit alá is kell írnia a tulajdonosnak. Ezenfelül a szükséges dokumentumokat fogják kérni. Ezeket a legcélszerűbb szkennelve elküldeni e-mailben. A többit már intézik helyetted.

Nemzetközi domainnél kicsit más a helyzet. Az előző domain regisztrátorától kell elkérni az adott domainhez tartozó úgynevezett authorisation code-ot. Fontos, hogy bizonyos domainek esetén le kell venni a domainen lévő lakatot vagy más szóval lockot, hogy a domaint át lehessen regisztrálni. Ilyenek a .com, .net, .info, .org és a .biz végződésű domainek. Ezt az authorisation code-ot elektronikus levélben kell elküldened az AB Plusznak, ezzel már el tudják indítani az átregisztrálás folyamatát.

Ilyenkor a domainregisztrálás alkalmával megadott e-mail-címre fognak kiküldeni egy levelet, amiben lesz egy link. Az erre való rákattintással jóvá lehet hagyni az átregisztrálást. Ez az e-mail angol nyelvű. Egy másik, szintúgy angol e-mailt küld a rendszer a domainregisztrátornak egy másik linkkel. Erre a regisztrátornak kell rákattintania, és a domain át is regisztrálódik, máskülönben várni kell öt napot, és mindez automatikusan megtörténik.

Ezeket a dokumentumokat készítsd elő

Más dokumentumokra van szükség .hu-s domain esetében cég és más magánszemély esetében a megrendelőlapon felül. Cég esetében cégbírósági végzésre és aláírási címpéldányra van szükség. Jó hír, hogy elegendő ezekből egy másolat.

Ha magánszemélyként szeretnéd mindezt lebonyolítani, akkor kell a magánszemély nyilatkozata, a domain megrendelőlap harmadik oldala. Magánvállalkozóként szükség lesz a vállalkozói igazolvány másolatára is.

Adószám-igazolásra vagy apeh bejelentő lapra lesz szükség alapítványok, egyesületek, iskolák és önkormányzatok esetében. Ugyancsak kell ilyen esetekben az alapító okirat vagy cégbírósági bejegyzés másolata, továbbá egy aláírási címpéldány is. Ez utóbbiból elegendő a banki aláírási címpéldány.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük