A MÁV Zrt. közbeszerzési eljárás keretében a vonalhálózatán található Scheidt & Bachmann gyártmányú sorompóberendezések karbantartására írt ki pályázatot – erről a az mfor.hu írt.
Az öt fő területi igazgatóság, köztük Budapest, Pécs, Szombathely, Szeged és Debrecen hálózatán összesen 91 sorompó működik, ezek közül 25 garanciális ideje már lejárt, míg további 66 berendezés javításra szorulhat.
A MÁV nettó 281,4 millió forintos keretszerződést kötött a karbantartási munkák elvégzésére, amelynek 70 százalékára biztos lehívást vállalnak. Az ajánlatokra nem volt nagy kereslet, így végül csak a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Network Kft. nyújtotta be pályázatát, és így elnyerte a munkát. Az alvállalkozó szerepét Mészáros Lőrinc régebbi vasútipari cége, az R-Kord Kft. látja el– derült ki az Egységes Közbeszerzési Rendszerbe feltöltött összegzésből.
A V-Híd Network Kft. része Mészáros Lőrinc vasútépítő szegmensének, és tavaly 22,1 milliárd forintos nettó árbevételt ért el. Az új tulajdonosok között Sárváry István is megjelent, aki a V-Híd Zrt. vezérigazgatója. A cég számos állami megbízásban is részt vesz, beleértve a Budapest-Belgrád vasútvonal építését és a Déli Körvasút fejlesztését, ahol szintén jelentős tőkeinjekciók várhatóak. Az akkumulátoripari beruházásokban való részvételük révén Mészáros és Mészáros Kft. további lehetőségeket nyerhet.
A MÁV és a V-Híd együttműködése a vasúti közlekedés biztonságának növelését célozza meg, miközben a Mészáros-birodalom továbbra is bővíti tevékenységét az állami megrendelések révén. Az eljárás eredményeként a vasúti infrastruktúra karbantartása egy egységes, hatékony keretbe kerül, amely hosszú távon elősegíti a megbízható közlekedést.