Lázár János építési és közlekedési miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét – értesült a hvg.hu.
A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra
Korában az a hír terjedt, hogy szerdán a MÁV Zrt. két felsővezetője, Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes (az ő esetében nyugdíjazásról van szó) és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentéséről is döntöttek.
A MÁV szerint “pontatlanul jelent meg és több médium is tévesen idézte, hogy a MÁV vezetésében két vezérigazgató-helyettes felmentését kezdeményezte volna a tulajdonos”. Az értesülés csak Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes esetében helytálló, Virág István vezérigazgató-helyettes, bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be – olvasható a vasúttársaság honlapján.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes a lap kérdésére kifejtette, hogy voltak és vannak, akik az 1-es vasúti fővonalon történő felújítás esetében a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták.
És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van, akit lefokozunk. Van, akit felmentünk. Van, aki helyett másnak adunk lehetőséget
– mondta.