Regionális terjeszkedésre, streaming és on-demand szolgáltatásainak fejlesztésére, valamint több beszállítós saját műsorgyártásra készül Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport Zrt. szerdán kinevezett vezérigazgatója. Pavel Stanchev a legnagyobb francia tévétársaságtól, a TF1 Grouptól érkezik a TV2-höz és május közepén áll munkába.
A Napi.hu-nak nyilatkozva az új vezérigazgató pozitívan értékelte a kilátásokat, szerinte elérhetnek sikereket. “Számomra az egyik legfontosabb, hogy legyen egy erős brand, ami adott” a TV2-nél, “de fontos az is, hogy az ország gazdasági és piaci körülményei is kedvezőek” – fogalmazott.
Kitért arra is, hogy az egyik legfontosabb feladatuk a csatornacsoport digitális fejlesztése lesz.
Közölte: “Franciaországban sokkal nagyobb a verseny. Ott ugyanakkor azt is megtapasztaltam, hogy a helyi, lokálisan előállított tartalom a legfontosabb, amelynek megjelenése a nem lineáris szolgáltatások piacán visszaszorította a streaming-szolgáltatók népszerűségét”.
Arra a kérdésre, hogy tart-e a Netflix vagy az Amazon Prime térnyerésétől, azt felelte, “nagyon fontos kérdés lesz, hogy ténylegesen mi érhető majd el ezeknél a szolgáltatóknál magyar nyelven, illetve milyen az árképzés. Jó filmeket és sorozatokat a tévé ingyen vagy szinte ingyen kínál. Ezek a szolgáltatások jó kiegészítők lehetnek, de nem helyettesítik a hagyományos televíziózást, ezért véleményem szerint nem jelentenek nagy veszélyt”.
Úgy vélte, ezek a szolgáltatók igazán csak néhány piacon érzik jól magukat. Globális megközelítésben egyszerű a képlet, de olyan piacokon, mint például Magyarország nem biztos, hogy profitábilisan fenntarthatók – mondta.
Pavel Stanchevnek meggyőződése, hogy “erős jövője van” a televíziózásnak. Megítélése szerint ez a legjobb szolgáltatás, amelyet a nézők kaphatnak.
Kifejtette, már húsz éve is azt mondták, hogy a televíziózás haldoklik, de nem így lett. Ebben nagy szerepet játszik, hogy egyetlen más műfaj sem tud ekkora nézőtömeget egy helyen, egy időben egyszerre összegyűjteni. Ez jól látszik a sporteseményeknél vagy a népszerű valóságshow-knál, realityknél. Ezt nem tudja kínálni egy streaming-szolgáltató sem – mondta.
Hozzátette, az elmúlt időszak botrányai miatt a hirdetők is elfordulnak a digitális felületektől. Ott vannak például a Facebooknál történtek, melyeknél hitelességi kérdések is felmerültek, hogy egyáltalán garantálni tudják-e a megfelelő közönséget vagy hatást. A hirdetők érezhetően visszatérnek a klasszikus platformokhoz – mondta.
Kitért arra is, hogy amikor munkába áll, átnézik a csoport tizennégy tematikus csatornáját, azt, hogy milyen lehetőségeik vannak, és melyikben mekkora a potenciál. Közölte, ez nem azt jelenti, hogy valamelyiket megszüntetnék, vagy hogy ne indítanánk akár egy harmadik sportcsatornát.
Vaszily Miklós, az igazgatóság elnöke ehhez az interjúban hozzátette: a profit a céljuk, a tavaly októberi kinevezése óta hozott döntések az eredményességet célozzák. A közeljövőben publikálandó 2018-as eredményszámaik ezt már tükrözni fogják – mondta.
Pavel Stanchev arról is beszélt, hogy a helyi, saját gyártású műsorokat szeretné bővíteni, mert “bár vannak nagyon jó külföldi műsorok, de már Magyarországon is látszik, hogy főműsoridőben a saját tartalmak mennek. Azt szeretném, hogy ez még inkább erősödjön” – fogalmazott.
Hozzátette: olyan műhelyként képzeli el a TV2-t, amely vonzza a tehetségeket, ahol respektálják a kreatív ötleteket és azokat meg is valósítják.
“Egyáltalán nem szeretném, hogy egyetlen műsorgyártótól vásároljunk, mint korábban. Azt láttuk külföldön is, hogy nem jó, ha egy csatorna mindig csak ugyanarra a gyártóra támaszkodik” – jegyezte meg Pavel Stanchev.