A Wizz Air szilveszter este Debrecenben hagyta utasait, miután a járatot a jégtelenítő berendezés meghibásodása miatt törölték. Az utasoknak azt ígérték, hogy a felmerült költségeiket számlák bemutatása ellenében megtérítik, azonban végül egyetlen forintot sem fizettek nekik.
A hivatalos közlemény szerint a jégtelenítő berendezés hibája akadályozta meg a gép felszállását. A jégtelenítés elengedhetetlen téli időjárási körülmények között, mivel a gép biztonságos működéséhez szükséges.
Egy utas az Indexhez eljuttatott levelében viszont azt írta, a törlés valódi oka az volt, hogy a pilótáknak nem volt elegendő tapasztalatuk és engedélyük a sűrű ködben való repüléshez, és a járat valójában egy gyakorlójárat lett volna.
A Wizz Air az utasoknak kártérítést ígért a törölt járat okozta kellemetlenségekért. Az utasok számlák benyújtásával igazolhatták volna költségeiket, ám végül senki sem kapott semmilyen pénzügyi kompenzációt.
Az utasok szerint a légitársaság valótlanságokat állított azért, hogy elkerülje a kártérítési kötelezettségeit.. Például másnap egy másik gépet használtak a járat lebonyolítására, amely már a repülőtéren volt, így a jégtelenítő berendezés meghibásodása nem tűnik reális magyarázatnak.
A törölt járatok esetében az EU légiközlekedési szabályai szerint az utasok jogosultak lehetnek kompenzációra, ha a járattörlés a légitársaság hibájából történt. A Wizz Air esete viszont arra utalhat, hogy a vállalat a természeti körülményekre hivatkozva próbálta elkerülni a fizetési kötelezettséget.
Kapcsolódó:
Új ügyvezetője van a debreceni repülőtérnek, sokat vár tőle a miniszter
Majdnem összeütközött egy drónnal a Wizz Air debreceni utasszállítója