“Kinek a biznisze a milliárdos veszteséget termelő debreceni buszközlekedés?” – válaszokat vár az önkormányzattól Varga Zoltán

Helyi hírek

Ma már, az évente több milliárd forintos önkormányzati veszteségkompenzáció mellett is egyre inkább a csőd felé halad a konzorcium, és semmi sem lett igaz Kósa Lajos ígéreteiből – írja Facebook-oldalán Varga Zoltán, Hajdú-Bihar megye 1. számú választókerületének DK-s és összellenzéki jelöltje.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Varga szerint az egyre kisebb járatsűrűség, és a pokoli drága bérletárak mellett törvényszerű az egyre csökkenő utasszám, ami jellemzi Kósa Lajos hagyatékát.

“A pandémia leple alatt, Debrecen polgármestere által önhatalmilag eldöntött” új buszok beszerzése is ezer sebből vérzik, a képviselő az alábbi problémákat sorolja:

– Hol van a tíz éve ígért flottacsere?

– Miért nem alacsonypadlósak az új Mercedes-buszok?

Kósa: átadtuk az új buszokat, a debreceniek kényelmesen utazhatnak

A REFORM 500 LE utascseréje gyenge, ugyanis az utasok sokkal lassabban tudják elhagyni a járművet, mint az öreg Volvók esetében – mutat rá Varga Zoltán, ez pedig azt eredményezi, hogy az új buszok lényegesen alacsonyabb utazási komfortot, a kisgyermekekkel utazók, az idős, esetleg mozgásában korlátozott utasok számára pedig fokozott veszélyforrás, balesetveszélyt jelentenek, ami egyértelmű visszalépést jelent a 12 éves Volvók tekintetében is!

Az ellenzéki képviselő azt is furcsállja, hogy a buszokat ugyanattól a cégcsoporttól szerezte be a város, mint akivel 12 évvel ezelőtt is szerződést kötött, és amelynek az elnök-vezérigazgatója most, merő véletlenségből a Debreceni Egyetemet tulajdonló alapítvány kuratóriumi tagja is.

Mi történt? Januárban is tanszüneti menetrend szerint közlekednek a DKV járatai

Varga Zoltán a következő kérdéseket tette fel Papp László polgármesternek és “a csengeri bank-, és portfóliószakértő” Kósa Lajos parlamenti képviselőnek:

– Ki, és milyen okok miatt döntött a REFORM 500 LE buszok megvásárlása mellett?
– A döntés előkészítésében milyen más járművek beszerzése merült még fel, típus, érték, beszerzési konstrukció, utazási paraméterek szerint.
– Mennyiben tartják elfogadhatónak, hogy ugyanazon viteldíjak, bérletárak, és egyre rosszabb utazási komfort, szolgáltatási színvonal, és sokmilliárdos önkormányzati veszteségkompenzáció mellett is folyamatosan csökkentik a járatsűrűséget?
– 2022-ben mekkora összeggel kívánja kompenzálni (ismét) a város, Kósa Lajos kudarcos örökségét, a debreceni buszos közszolgáltatást?