Ma már, az évente több milliárd forintos önkormányzati veszteségkompenzáció mellett is egyre inkább a csőd felé halad a konzorcium, és semmi sem lett igaz Kósa Lajos ígéreteiből – írja Facebook-oldalán Varga Zoltán, Hajdú-Bihar megye 1. számú választókerületének DK-s és összellenzéki jelöltje.
Varga szerint az egyre kisebb járatsűrűség, és a pokoli drága bérletárak mellett törvényszerű az egyre csökkenő utasszám, ami jellemzi Kósa Lajos hagyatékát.
“A pandémia leple alatt, Debrecen polgármestere által önhatalmilag eldöntött” új buszok beszerzése is ezer sebből vérzik, a képviselő az alábbi problémákat sorolja:
– Hol van a tíz éve ígért flottacsere?
– Miért nem alacsonypadlósak az új Mercedes-buszok?
Kósa: átadtuk az új buszokat, a debreceniek kényelmesen utazhatnak
A REFORM 500 LE utascseréje gyenge, ugyanis az utasok sokkal lassabban tudják elhagyni a járművet, mint az öreg Volvók esetében – mutat rá Varga Zoltán, ez pedig azt eredményezi, hogy az új buszok lényegesen alacsonyabb utazási komfortot, a kisgyermekekkel utazók, az idős, esetleg mozgásában korlátozott utasok számára pedig fokozott veszélyforrás, balesetveszélyt jelentenek, ami egyértelmű visszalépést jelent a 12 éves Volvók tekintetében is!
Az ellenzéki képviselő azt is furcsállja, hogy a buszokat ugyanattól a cégcsoporttól szerezte be a város, mint akivel 12 évvel ezelőtt is szerződést kötött, és amelynek az elnök-vezérigazgatója most, merő véletlenségből a Debreceni Egyetemet tulajdonló alapítvány kuratóriumi tagja is.
Mi történt? Januárban is tanszüneti menetrend szerint közlekednek a DKV járatai
Varga Zoltán a következő kérdéseket tette fel Papp László polgármesternek és “a csengeri bank-, és portfóliószakértő” Kósa Lajos parlamenti képviselőnek:
– Ki, és milyen okok miatt döntött a REFORM 500 LE buszok megvásárlása mellett?– A döntés előkészítésében milyen más járművek beszerzése merült még fel, típus, érték, beszerzési konstrukció, utazási paraméterek szerint.– Mennyiben tartják elfogadhatónak, hogy ugyanazon viteldíjak, bérletárak, és egyre rosszabb utazási komfort, szolgáltatási színvonal, és sokmilliárdos önkormányzati veszteségkompenzáció mellett is folyamatosan csökkentik a járatsűrűséget?– 2022-ben mekkora összeggel kívánja kompenzálni (ismét) a város, Kósa Lajos kudarcos örökségét, a debreceni buszos közszolgáltatást?