Nem készült el időre a BMW-gyárhoz szükséges infrastruktúra? Így reagált a debreceni önkormányzat

Helyi hírek

Nem készült el a 2019 szeptemberében kötött szerződésben foglalt határidőre a debreceni BMW-gyár tervezett infrastruktúrája, ezért több, a gyár építését érintő határidő is módosult. Először a Debreciner számolt be arról, hogy a 100 százalékban önkormányzati tulajdonú Debreceni Ingatlanfejlesztő Kft. és az autógyár abban állapodott meg 2019 szeptemberében, hogy 2020. május 29-én lezárják az adásvételt. Ennek azt a feltételt szabták, hogy ekkorra helyben nemcsak a terepet készítik elő, hanem az infrastruktúra, úgy, mint áram, gáz, ivóvíz, szennyvíz-, és csapadékvíz-elvezető, internet is lesz a területen, továbbá elkészül az ipari park megközelítésére szolgáló út és a vasúti terminálhoz vezető magánút is.

Szijjártó: a debreceni BMW-gyár meg fog épülni

A földmunkákkal időre végeztek, az infrastruktúra kiépítése azonban még várat magára. Ezért kellett a munkálatok határidejét az alábbiak szerint módosítani:

  • a telekommunikációs hálózat kiépítésénél 2021. 12. 31.,
  • az ivóvíz ellátás kiépítésénél 2021. 05. 31.,
  • a szennyvíz-elvezetés kiépítésénél 2021. 05. 31.,
  • a gáz ellátás kiépítésénél 2021. 03. 31.,
  • az esővíz elvezetés kiépítésénél 2021. 02. 28.,
  • az út csatlakozás kiépítésénél 2021. 12. 31.,
  • az intermodális központ kiépítésénél 2023. 12. 31. lett az új határidő.

Szijjártó Péter cáfolta, hogy egy évet csúszna a munka, mint mondta, egyeztetett a vállalat vezetőivel, akik arról biztosították, hogy továbbra is elkötelezettek amellett, hogy elkészüljön a gyár Debrecenben. Szerinte csak apróbb csúszás képzelhető el.

Kósa Lajos: Debrecenben a BMW autókat akar gyártani

A most módosítandó szerződésből viszont az derül ki, hogy nem kizárólag a világjárvány miatt, hanem az elhúzódó munkák miatt is később lesz az átadás.

A debreceni önkormányzat közleményt adott ki, melyben a konkrét kérdésre nem adott választ, ám azt írják, a BMW Group átvette és kifizette a leendő debreceni autógyárának a területét, az ingatlan tulajdonjogát megszerezte.

A megállapodás szerinti vételár fedezetet nyújt az önkormányzat által az ingatlan megszerzésére és a közel 400 hektáros ipari terület kialakítására fordított valamennyi költségre

– írták.

A közlemény szerint az eredeti szerződésben foglaltakhoz képest

a felek közös megegyezéssel néhány fejlesztési elem vonatkozásában határidő módosításokat fogadtak el. E változtatások az ipari területen kívüli infrastruktúrákra vonatkoznak és nem akadályozzák az ipari területen belüli további fejlesztéseket. A határidő módosítással érintett fejlesztések: a telekommunikációs hálózat, az ivóvíz-, szennyvíz- és csapadékvíz-vezeték, a gázellátás, az útcsatlakozások, és az intermodális központ

– olvasható az önkormányzat közleményében.

A felek ezen átütemezésekhez kapcsolódó – a vételárból történő – visszatartás összegét módosították. A visszatartott összeg, az egyes fejlesztési elemek megvalósulásával párhuzamosan csökken – szögezte le a városvezetés.