A BMW mintegy másfél millió autót hív vissza fékproblémák miatt, amelyekhez a Continental magyarországi üzemében gyártott alkatrészek is hozzájárulhattak. A hibás gyártás jelentős anyagi és piaci következményekkel járhat az autógyártó számára.
A BMW-hez még 2022 júniusában érkezett több panasz a fékeket illetően, ami miatt 2023 októberében egy mélyreható vizsgálatot indítottak. Kiderült, hogy a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották, amelyeket akár másfél millió BMW-be is beépíthettek – írja a Bloomberg egy belsős forrására hivatkozva.
Hibás alkatrészek miatt mintegy másfél millió autót hív vissza a BMW, amiben valószínűleg a Continental magyarországi üzeme is érintett. A visszahívás oka, hogy a gyárban nem biztosították a megfelelő tisztaságú környezetet, így a fékek áramköri lapjai porosak vagy foltosak maradtak, ami a fékrendszer hibás működéséhez vezethet. A hiba miatt vészfékezés esetén a fékpedál sokkal nehezebben nyomható le, ami egyes sofőrök számára problémát okozhat, és akár balesetet is eredményezhet – tájékoztatott a Totalcar a Bloomberg információi alapján.
A visszahívás nemcsak a BMW saját modelljeit, hanem a Rolls-Royce és Mini márkákat is érinti. Bár a probléma miatt eddig nem történt baleset, a javítás akár hónapokig is eltarthat, és a BMW számára körülbelül 1 milliárd eurós veszteséget okozhat. A hiba felfedése után a BMW részvényei jelentősen csökkentek.
A BMW nemrégiben Kínában is 1,4 millió járművet hívott vissza hibás légzsákok miatt, és az előző generációs Mini Cooper SE modelleknél akkumulátorszivárgást is felfedeztek, ami további problémákat okozhat. Magyarországon 409 autó érintett az akkumulátorokkal kapcsolatos hiba miatt, amelyek leállhatnak vagy akár ki is gyulladhatnak.
A Continental reakciója
A cikkben hivatkozott gyárunkban előállított alkatrészeink minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük belső és külső auditokkal
– írta közleményében a gyár.