A Debreceni Egyetem oktatója, Polonyi Tünde docens is sikerrel szerepelt a Magyar Tudományos Akadémia szakmódszertani pályázatán.
A természettudományos gondolkodás fejlesztése, a 21. századi képi nyelv tanítási módszertanának kidolgozása, digitális multimédiás idegen nyelvi tananyag készítése – három kutatási program abból a tizenkilencből, amelynek benyújtói elnyerték a Magyar Tudományos Akadémia szakmódszertani pályázatán az MTA támogatását.
– A Magyar Tudományos Akadémiának nem célja az oktatáspolitikába beleszólni, de az oktatás tartalmi kérdéseivel foglalkoznia kell – mondta Lovász László, az Akadémia elnöke a szakmódszertani kutatócsoportok alapítására és működtetésük támogatására meghirdetett pályázat június 24-i ünnepélyes eredményhirdetésén, az MTA Székházában. A program keretében az oktatás szakmódszertani kérdéseire tudományosan megalapozott válaszokat adnak a kutatók, akik az általuk kidolgozott elméletet aktív pedagógusok közreműködésével a gyakorlatban is kipróbálják.
Polonyi Tünde, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Pszichológiai Intézet Általános Pszichológiai Tanszék egyetemi docense digitális multimédiás idegen nyelvi tananyagot fejleszt az általános iskolák 5–7. osztályába járó diákoknak. A pályázat keretében az angol, a német és a holland nyelv tanításához készít majd kutatócsoportjával az iskolai oktatást kiegészítő, új szemléletű online tananyagot. A program hiánypótló, hiszen az online térben jelenleg nem található olyan digitális honlap, amely közvetlenül támogatja az iskolai munkát, de a tanulói önállóságra épít.
Az Akadémia négy éven keresztül olyan kutatásokat támogat, amelyek komplex tanítási módszereket alapoznak meg. A pályázati keret összege évente 200 millió forint.
unideb.hu