Az évente 92,6 milliárd forintnyi közpénzből működő MTVA nyilvánosságra hozta a beszállítóival kötött szerződéseit.
A 24.hu által elemzett dokumentumokból kiderült, hogy a Habony Árpád köréhez sorolt Aporpó Média Produkciós Kft. 256 millió forintért gyárthatja a Jó ebédhez szól a nóta című műsort.
A Noé barátai – Minden, ami állat című ismeretterjesztő sorozat 77,4 millió forintból foroghat.
A CHI – A belső erő című magazinműsor pedig szerény 23,2 millióból készül egy év alatt.
Azonban a megbízások visszaesése jelentős: tavaly csak a Ridikül című beszélgetős műsor gyártásáért 766 milliót zsebelhettek be.
A Kiss Ferenc és Kiss János tulajdonában levő HD TV Hírstúdió Kft.-t szintén ehhez a körhöz szokás sorolni. A Népszabadság pár éve – amikor még létezett –, szintén Halkó Gabriellához kötötte a céget, amelynek most ezek jutottak:
– Ön is tudja? vetélkedő 138, 4 millióért.
– OJD – Irodalom és könyv 26 percben 52,8 millióért.
– A Történelem és Magyar mindenkinek című oktatási műsort pedig 56,6 millióért.
Mindhárom műsort fél évig gyártják ennyi pénzért. A vetélkedőt 2016 szeptembere és 2017 decembere között 359 millióért gyártotta ugyanez a cég, ami azt jelenti, hogy időarányosan is olcsóbb lett valamiért a műsor gyártása, pedig az áremelkedés – többek között a növekvő bérek miatt – a tévés műsorgyártókat is érintette az elmúlt években.
Fábry Sándor cége, a TRISÓ Produkciós Kft. 123 millióért gyártja a Kabaré című műsort illetve az újévi BUÉK adását. Ebben az árban már az ismétlések jogdíjai is benne vannak, mégis 9 millióval karcsúbb az összeg, mint két éve.
Azonban Fábrynak nem kell szomorkodnia, mert a Fábry Show-t is ők gyárthatják 304 millió forintért.
Ennél csak a Honfoglaló készült drágábban idén: 353,5 millió forintért. Ennek a megbízásnak a Show & Game Produkció örülhetett, amely cég olyan nagyszabású műsorokat gyártott már korábban is a TV2-nek és a köztévének, mint például a Nagy Duett vagy az Áll az alku.
Új nagy nyertes a Média Műhely Produkciós Iroda Kft.:
a Trendidőket és a Hangtárat 52,2 millióért gyárthatják,
a 25 éve történt és a 100 éve történt magazint 11,9-11,9 millióért,
a Korkóstoló 12,5 millióba került náluk,
a legnagyobb falat pedig a Kék bolygó című magazinműsor, amit 104 millió forintért csinálhatnak meg.
A céget Szilágyi Gergely vezeti, és egy zrt.-n keresztül a többségi tulajdonosa is a cégnek.
Borbás Marcsi műsora, a Gasztroangyal 168 millióból készülhet idén. A műsort férjével közös családi cégük gyártja.
„Televíziós vagyok, nem gasztrolady” – mondta a lapnak adott interjúban a műsorvezető, aki 2019-ben is korrekt költségvetésből gyárthatja a saját műsorát.
A szintén régi motoros beszállító, a DextraMedia is kapott pár megbízást. Ez az a cég, amelyről 2013-ban még azért írtak, mert Adolf Hitlert méltatták. A Kárpát expressz 102 millióból, a Hazajáró turisztikai magazint 23 millióból gyárthatják.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2019-es költségvetési javaslata alapján a közszolgálati média 92,6 milliárd forintból gazdálkodhat, ami 12 milliárd forinttal több a 2018-as keretnél.