Egy debreceni pár kálváriája: tíz órás késés után sem fizet a WizzAir

Helyi hírek

Mivel a Wizz Air műszaki hibára hivatkozva nem indította el időben egyik eindhoveni járatát, igencsak kalandosra sikerült egy debreceni szerelmespár hollandiai repülőútja. Amszterdamba szerettek volna eljutni, melynek első állomása lett volna az eindhoveni repülőtér, majd onnan busszal mentek volna tovább a holland fővárosba.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Kálváriájukat a Tékozló Homár blognak írták meg:

Kedves Homár!

Szeretném megosztani első repülésünk szomorú történetét.

Menyasszonyommal hosszas lamentálást, kuporgatást és tervezgetést követően belevágtunk egy amszterdami nyaralásba. A valóban költséghatékony Wizz Air cég járatát választottuk Debrecenből Eindhovenbe, onnan buszos transzferral. 2015/07/19 12:20 perces indulási idővel, 14:40 -es tervezett érkezéssel.

Már a gépen ültünk bekötve amikor a kapitány úr közölte gond van. Jobb itt, mint 10 000 m-el magasabban. Kb. 20 perc elteltével visszaküldtek bennünket a váróba. Pár óra információ nélküli várakozást követően közölték, ez a gép biztos nem megy sehova. Ekkor párom szemében már könnycsepp csillogott, de nem volt mit tenni.

Ahogy azt ma már tudom ekkor kellett volna megjelenni a Wizz Air embereinek vízzel, kajával, egy írásban átadott nyomtatvánnyal lehetőségeinkről, jogainkról, az ő kötelességeikről. (EU-s rendelet és saját szabályzatuk alapján)

Hat körül járhatott amikor közölték a reptér bezár, szíveskedjen kint aszalódni a továbbiakban a parkolóban. Jó hír is érkezett, 21:30-kor repülünk Kölnbe, onnan busszal Eindhovenbe. Mi meg tudtuk oldani, hogy párom szüleinél lezuhanyozzunk, megvacsorázzunk, még aránylag jó kondícióban indultunk el újra. A hátrahagyottak kaptak egy szelet pizzát és talán inni is, erre már nem emlékszem.

Mondanom sem kell, az új gép is késett, 22:30 körül szállhattunk fel. A nem egy falusi reptér kategóriájú Köln repterén hajnal fél kettőkor elcsigázott hordákban kóborló utasok is megérnének egy misét, de hogy rövidre fogjam, végül meglett a busz, alaposan meg is számoltak bennünket. (Igaz, hogy aki tudott már itt lelépett, tehát ha valaki eltévedt, pisi szünetre ment, késett a csomagja, az bizony megszívta) Sebaj, kettőkor elindult a két busz, és számomra hihetetlen jó tempóban háromkor már ki is dobtak bennünket az eindhoveni reptérnél a 15 fokos szeles holland éjszakába. A reptér természetesen zárva volt, tömegközlekedés nuku, ha betaxizunk a vasútállomásra, éjszakai járatok hiányában ott is csak a csövik melegítettek volna fel. Az igazat megvallva már itthon sejtettem hogy ez lesz, ezért borsos áron a reptér szállodájában foglaltam szobát, így aludtunk 4 órát az első transzferes buszig.

A nyaralás ennek ellenére jól sikerült, hazatérve azonban a már azonos esetekben hozott bírósági ítéletekkel is alátámasztottan nekünk járó (250 Euró/fő+szállodai költségtérítés) kártérítés elől a Wizz Air elzárkózik. Volt képük 30 Euró/fő kárpótlást ajánlani Wizz Air számlára. A műszaki hiba szerintük rendkívüli körülmény, ami mentesíti őket, de a bíróságok, jogvédők, fogyasztóvédelmi hatóságok szerint nem. Egyenlőre ott tartok, hogy méltányosabb kárpótlást kértem.

Ha nyilvánosságot biztosítasz panaszáradatomnak kedves Homár, örökre hűséges olvasód maradok.

Tisztelettel,

A.

Az illetékesek egyelőre nem válaszoltak a blog megkeresésére.