A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) kuratóriuma Kálmán Erika jelenlegi vezérigazgató-helyettest nevezte ki a Mediaworks Zrt. új vezérigazgatójává, valamint az igazgatóság elnökévé – közölte a szervezet múlt hétfőn az MTI-vel.
Közleményükben azt írták: Szabó László, aki a járványhelyzet legnehezebb időszakában is hatékonyan irányította a cégcsoportot, “más fontos kormányzati megbízatást kap”. A KESMA kuratóriuma Kálmán Erikát, a Mediaworks lineáris médiáért felelős vezérigazgató-helyettesét 2021. november 15-ei hatállyal nevezte ki a cégcsoport vezetőjévé.
A kormány által vezérelt megyei lapok szó szerint ugyanazt gondolják az Elk*rtuk című filmről
Az ügy hátterét a 444.hu egy hosszabb írásban taglalja. A cikkben azt állítják, Szabó egyik fontos megbízása lett volna, hogy legyártasson és üzembe helyezzen egy olyan integrált informatikai rendszert, ami lehetővé teszi a szerkesztőségi folyamatok központi irányítását. A hírek szerint erre legalább 2 milliárd forintot költött el a cég, de a rendszer így sem állt fel időben, miközben csak hónapok maradtak hátra a választásokig.
A vezérigazgató a másik fő küldetését sem tudta maradéktalanul teljesíteni. Ez ugyanaz lett volna, amit a 2019 őszi önkormányzati bukta után a kabinetiroda a teljes Fidesz-világnak utasításba adott:
megszólítani a fiatalokat.
A Gemius adatai szerint a teljes Saleswork digitális portfóliója stagnál, sőt, inkább esik: a cégcsoport valódi havi egyedi látogatóinak száma a tavaly nyári 5,8 millióról 5,2 millió környékére esett vissza. Ennek a forgalomnak meghatározó részét jelenti az Origo, ami stabilan havi 3 millió egyedi olvasóhoz jut el. A hajdú-bihari haon.hu olvasottsága, ingadozva ugyan, de 500 ezres egyedi userszámról 450 ezer közelébe esett vissza.
“Brüsszel betiltaná a levendulát” – Hajdú-Biharban is terjesztik a kormány legújabb sületlenségét
Nem vette a lapot
Szabó László nem érzékelte, hogy fogy körülötte a levegő, november 12-én még egy optimista, távlati terveket felvonultató interjút adott saját beosztottjának, Néző Lászlónak a Médiapiac nevű oldalon.
Először Rogán Antal titkára, Nagy Ádám üzente meg neki, hogy ha az igazgató úr tényleg menni akar – és ugyebár menni akar -, akkor annak nincs akadálya. Végül személyesen Rogán Antalnak kellett neki ajtót mutatnia, mert már nagyon várják az ITM-ben az új megbízatásával.
A 444.hu arra is kitér: Szabónak erős konfliktusa támadt a régi Mediaworks-garnitúrával, mindenek előtt Csermely Péter tartalomfejlesztésért felelős helyettessel és általában a tartalmi emberekkel.
Kipróbált káder
Az orvosi végzettségű Szabó László 2010 és 2014 között a Teva Magyarország Zrt. vezérigazgatójaként lett igazán ismert az üzleti életben, mielőtt Szijjártó Péter a helyettesének, majd parlamenti államtitkárnak tette meg a külügyminisztériumban. 2017 után washingtoni nagyköveti posztot kapott, majd a Covid-válság idején hirtelen hazarendelték. Az lett volna a feladata, hogy racionalizálja a kormány által vezérelt, jelentős részben kormányzati reklámokból (tehát közpénzből) működő Mediaworks alá tartozó több mint 500 médiatermék működését. Nem jött össze.