Nemzetközi turisztikai szakmai roadshow-t rendeztek Debrecenben

Helyi hírek

Szeptember 23-án, kedden tartották Debrecenben az emzetközi turisztikai szakmai roadshow az “AVIAREPS Around The World” nemzetközi turisztikai szakmai roadshow-t.

A rendezvényen a debreceni turisztikai szakma és média képviselői első kézből ismerhették meg a legújabb globális utazási trendeket, valamint közvetlenül találkozhattak a világ különböző tájairól érkező turisztikai partnerekkel. A szervező cég vezetője, Tóth Attila válaszolt a Debreceni Nap kérdéseire.

Mióta működik az AVIAREPS, és mi a célja?

Az AVIAREPS Magyarország Kft. 1992 óta működik, de magát az anyavállalatot korábban alapították Németországban. Ez egy nemzetközi cég, amely a világ több mint 70 országában van jelen saját irodával – ezek közül az egyik a magyar képviselet. Minden országban eltérő a portfólió, hiszen turisztikai cégeket képviselünk: légitársaságokat, szállodaláncokat, turisztikai hivatalokat és DMC-ket (Destination Management Company).

A portfólió attól is függ, hogy egy légitársaság repül-e az adott országba, mennyire fontos számára, hogy jelen legyen azon a piacon. Tevékenységünk is ennek megfelelően változik: míg egyes országokban repülőjegy-értékesítéssel foglalkozunk, addig a turisztikai hivatalok esetében jellemzően PR-ügynökségként működünk, promóciós kampányokat és rendezvényeket szervezünk. Ezáltal a munkánk rendkívül sokszínű és változatos. Jelenleg mintegy 10–15 légitársaságot képviselünk, szállodaláncokkal és autóbérlő cégekkel is együttműködünk, így fontos szereplői vagyunk a magyar turisztikai piacnak.

Mennyire hiányoznak az utazási kiállítások Magyarországon?

Az üzleti találkozók rendkívül fontosak, ezért az utazási kiállítások is lényeges események, hiszen ezeken is ilyen találkozók zajlanak. Ugyanakkor önmagukban nem elegendők – sok más szakmai eseményre is szükség van. Ez egy folyamatosan változó szakma, új attrakciók jelennek meg, új partnerek, légitársaságok és járatok indulnak, amelyek teljesen átalakítják az adott piac helyzetét. Emiatt az egész évben szervezett találkozók nélkülözhetetlenek. Az utazási kiállítás ezek közül csak egy, de fontos esemény.

Mennyire változtatja meg a piacot a digitalizáció?

Nagyon jelentősen. Ma már szinte mindenki az internetről szerzi az információit utazás előtt, alatt és után is. Régen könyvtárakban kutattak vagy ismerősöktől kértek tanácsot, de a személyes ajánlások továbbra is fontosak. Az online vásárlás is folyamatosan növekszik, bár ez függ a korosztálytól és az úti céltól is.

Az egzotikus, Európán kívüli utazásokat sokan még mindig utazási irodán keresztül szervezik, főleg ha csoportosan szeretnének utazni. Vannak olyan országok, ahová szinte kizárólag csoportosan mennek az utazók, mert egyénileg nehezebben szervezhető vagy drágább. Ugyanakkor vannak, akik kizárólag egyénileg utaznak – mindkét forma megfelelő, és minden korosztályban találni csoportos és egyéni utazókat is.

Az aktív turizmusban – például túrázás, búvárkodás, extrém sportok – gyakori a csoportos szervezés, de a fiatalok között is sokan választják ezt a formát, akár azért, mert nincs kivel elutazniuk, és szívesen csatlakoznak egy szervezett társasághoz. Az idősebb korosztályban a szervezett utak aránya általában nő, de a rutinos utazók sokszor egyedül is nekivágnak egy útnak, és csak a helyszínen keresnek kisebb szervezőket bizonyos programokhoz.