Négysávos út Debrecen és Hajdúszoboszló között

Lesz-e valaha 2×2 sávos út Debrecen és Hajdúszoboszló között? Egyelőre nem úgy tűnik

Helyi hírek

A 4-es út Debrecen és Hajdúszoboszló közötti szakaszának 2×2 sávosításának ügyében továbbra sincs semmiféle pénzügyi garancia – számolt be a megyei közgyűlés pénteki üléséről Kiss László momentumos képviselő.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Emlékeztet, már elkészültek a kiviteli tervek, és elméletben nem kellene, hogy akadálya legyen a tényleges munka megkezdésének.
Kormányzati döntés és forrás biztosítása nélkül esély sincs arra, hogy a 2025-ös évben elkezdődjön a beruházás, vagy megtörténjen akár csak a közbeszerzés kiírása.

Pántya helyettes államtitkár tájékoztatása szerint addig semmilyen konkrét előrelépés nem várható, amíg nincs kormányzati döntés.
Valaki a padsorokból cinikusan közbeszólt: „imádkozzak a kormányzati támogatásért.” De imádkozni az elhunytakért kell, akik ezen az úton vesztették életüket – sokszor vétlen autósként

– írja Kiss.

Az ellenzéki képviselő szerint ez egy fejlesztéspolitikai kérdés, amiben az ezzel foglalkozó politikusoknak határozottan állást kell foglalniuk és a döntéshozóknak pedig vállalniuk kell a felelősséget. Sajnos nem egy tragédia hívja fel a figyelmet arra, hogy a döntéshozók késlekedésének ára emberéletekben mérhető – fogalmaz.

Majd részletezi a beruházás több évtizedes kálváriáját:

A 2010 előtti kormányok 7 km-es szakaszon ígértek 2×2 sávosítást.
2012-ben eldöntötték, hogy felújítják, de csak a Debrecen-Hajdúszoboszló közötti szakaszt.
2013-ban megújult a 12 km-es szakasz burkolata, de szó nem volt a 2×2 sávosításról.
2017-re készült el a 2×2 sávosítás engedélyes terve. A tervek csupán a fiókba kerültek, és 4 évig ott is maradtak.
2021-ben 502 millió (!) forintért megrendelték a kiviteli terveket is. Ennek a 12.1 km-es nyúlfarknyi út a szélesítésének megtervezésére 22 hónapot (!) adtak. Majd ezzel is bő egy évet csúsztak.

Kiss szerint ezt a csigalassú folyamatot akasztotta meg a kormány azzal, hogy a költségvetés súlyos helyzete és a gazdasági válság miatt szinte mindent befagyasztott, és azóta is felülvizsgál, köztük ez a projekt is ennek esett áldozatul.

“Több mint egy évtizede és most 2024 decemberében is ezt kell hallgatnunk, hogy “küszöbön a 4-es út 2×2 sávosítása”! Miközben egy kapavágás nem történt, a halálút pedig folyamatosan szedi az áldozatait. Könnyen belátható, hogy egy 2×2 sávos, szalagkorláttal elválasztott autóúton a leghalálosabb, frontális ütközéseket szinte teljesen ki lehetne küszöbölni”

– írja Facebook-oldalán Kiss László, akinek már nagyon elege van az “idétlenkedésből”.