A beruházás részleteiről sajtótájékoztató keretében számolt be Papp László polgármester és Barcsa Lajos alpolgármester, a terület önkormányzati képviselője a helyszínen 2023. szeptember 27-én.
Amint azt Papp László elöljáróban elmondta, Debrecen önkormányzata évek óta dolgozik a város közlekedési rendszerének fejlesztésén. 2016-2017-től kezdődően tart ez az intenzív folyamat a jelentős közlekedési csomópontok átépítésével, a nyugati kiskörút kiépítésével, a nagy kapacitású utak felújításával. Ebben az évben három ütem valósulhat meg a jövő évivel együtt összesen hat ütemesre tervezett, nagyon jelentős útrekonstrukciós, illetve útépítési programból. Ebben az évben kifejezetten olyan területek vannak a fókuszban, amelyek egyrészt továbbra is nagy forgalmat bonyolítanak le, valamint amelyek komoly lakossági igényeket tudnak kiszolgálni. Ez utóbbiak körébe tartozik a Bezerédj utca is. Az itteni útépítés egyik kulcskérdése a szükséges útszélesség kialakításának a kérdése volt. Barcsa Lajos alpolgármester, a terület önkormányzati képviselője közreműködésével sikerült megállapodni az itteni ingatlantulajdonosokkal arról, hogy az út megfelelő szélességű kialakításához szükséges területet telkeikből átadják az önkormányzatnak, s így elkezdődhetett a munka. A folyamat első szakaszában a közművek elhelyezkedésének feltérképezése, s bizonyos régészeti munkálatok történnek, ugyanis régészeti lelőhelyként is nyilvántartott ez az utca.
A Bezerédj utca érintett szakaszának esetében komplex fejlesztésről van szó, hiszen a beruházás részeként kerítések átépítésére, ivóvízvezeték-rekonstrukcióra, a csapadékvíz-elvezetés kiépítésére, a hírközlési hálózat védelembe helyezésére, a gázbekötő vezetékek, az elektromos hálózat tartóoszlopainak és a közművilágítási hálózatnak az átépítésére is sor kerül, s mindezt követően zajlik majd maga az útépítés. Mindezen tennivalók is jelzik, hogy a 4 méter szélességben aszfaltozott, útpadkával ellátott, összesen közel 440 méter hosszú útszakasz – amely a Bezerédj utca teljes hosszának több mint a fele – megépítése a járulékos költségekkel együtt 250 millió forintba kerül majd, amit teljes egészében az önkormányzat finanszíroz. A polgármester megköszönte az utca lakóinak a munkálatok előkészítése idején tanúsított együttműködését – különösen a szükséges területek átadásával kapcsolatban –, valamint türelmét, hiszen hosszú ideje várnak már ennek a beruházásnak a megvalósulására. Amint azt Papp László elmondta, a most indult munkálatok 2024 májusának végére fejeződnek be, és azt követően ebben a nagyon különleges, nagyon szép kertvárosi övezetben is egy a városhoz méltó infrastruktúra szolgálja majd az itt élők érdekeit.
Barcsa Lajos alpolgármester, a terület önkormányzati képviselője arról ejtett szót, hogy éveket vett igénybe ennek a fejlesztésnek az előkészítése. Ennek jelentős mértékben volt része az, hogy el kellett nyerni a lakók együttműködését – s ez közel 100 százalékban sikerült is – ahhoz, hogy az útépítéshez szükséges megfelelő szélességet biztosítani lehessen. A szükséges területek ingyenes átadása fejében az útépítéssel és az ahhoz kapcsolódó, már említett beruházásokkal az utca lakói ingatlanaik értékének növekedését kapják cserébe. Barcsa Lajos ez úton is megköszönte a lakók együttműködését. Arról is említést tett, hogy a lakosságot a beruházás tervezésének folyamatába is bevonta az önkormányzat, s megköszönte Papp László polgármesternek, hogy a kivitelezéshez szükséges forrást sikerült előteremteni.
Barcsa Lajos említést tett arról is, hogy az utóbbi években a körzetébe tartozó városrészben több közlekedésfejlesztési beruházás is történt. Így például a Bartók Béla utcai kanyarodósáv megépítése a Pesti utca irányába, szintén a Bartók Béla út kerékpáros forgalmának bekötése a városközpont felé, a Köntösgát sor teljes rekonstrukciója, valamint a Diófa utcán egy még hiányzó szakasz leaszfaltozása. Gyakorlatilag alig van olyan terület a körzetben, ahol még útépítésre vagy közlekedésfejlesztési beavatkozásra lenne szükség. Utóbbira példa az ott lakók kérésére a Kiss Ernő utca Bartók Béla út felőli végének újraaszfaltozása, ami a közeljövőben megvalósulhat.