Győrfi Pál

Győrfi Pál nagyon pozitívan értékelte a hajdú-bihari új ügyeleti rendszert

Helyi hírek

A Hajdú-Bihar vármegyében február 1-jén bevezetett új, egységes alapellátási ügyeleti rendszerrel egy érthető, átláthatóbb és a betegeket jobban segítő rendszer jött létre – mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Rétvári Bence hozzátette: a rendszer bevezetésénél az egyszerűség, a gyorsaság és az orvosi ellátás könnyebb elérhetősége volt a szempont.

Mint mondta, az embereknek baj esetén nem kell “kitalálni”, hogy a megyében éppen hol, melyik egészségügyi szolgáltatót kell hívni, csak az újonnan bevezetett 1830-as számra kell telefonálni.

Ez a szám egységes lesz az országban – hasonlóan a 112-es sürgősségi számhoz – és szintén erős minőségbiztosítási feltételekkel üzemel. A hívást fogadó szakember határozza meg, milyen szintű ellátást igényel a betelefonáló – mondta.

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó is arról beszélt, hogy a 1830-as hívószám bevezetése az egészségügyi ellátás hatékonyságát és gyorsaságát célozza. A politikus köszönetet mondott az egészségügyben és a szociális ágazatban dolgozóknak, ápolóknak, orvosoknak, mentősöknek, háziorvosoknak áldozatos munkájukért.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója úgy értékelt: a február 1-jétől működő rendszer első két hetének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a rendszer kiválóan működik. Jelezte: március 1-jétől Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében “élesedik” az új ügyeleti rendszer.

Kiss László: a fideszes képviselőknek sem tetszik a hajdú-bihari ügyeleti ellátás szétverése, de amit egyes ellenzékiek művelnek…

A szóvivő a hajdú-bihari adatokat ismertetve elmondta, a háziorvosi, majd az azt követő sürgősségi ügyeleti időszak első két hétben közel 1 200 beteget láttak el, és panasz nem érkezett az ellátással kapcsolatban.

Nem igazolódtak be azok a félelmek, hogy a háziorvosi ügyeletek nem lesznek képesek megbirkózni a betegforgalommal

– tette hozzá.

Kifejtette: a háziorvosi ügyeleti ellátást a 11 telephelyen összesen 782 beteg (610 felnőtt és 172 gyermek) vette igénybe, azaz a betegforgalom naponta átlagosan 5,07 beteg volt. A 22 óra utáni sürgősségi ügyeleti ellátást az 5 telephelyen hétköznap összesen 104 beteg vette igénybe, az átlagos betegforgalom naponta 1,89 beteg/telephely volt.

Hétvégén 14 óra és másnap reggel 8 óra között a 11 telephelyen 301 beteg vette igénybe az ellátást, az átlagos betegforgalom naponta 6,84 beteg/telephely volt. A teljes alapellátási ügyeleti időszakban az ügyeleti egységek összesen 133 alkalommal vonultak ki beteghez, ebből 11 alkalommal volt szükség kórházba szállításra

– ismertette Győrfi Pál.

A 1830-as számot naponta nagyjából kétszázan hívják, a bevezetés első napjaiban több hívást kaptak, sokan csak kipróbálták, valóban felveszik-e a telefont – jegyezte meg.

Győrfi Pál hozzátette: a fejlesztés a mentőszolgálatnál tovább folytatódik, 34 új, korszerű mentőautót kap majd az OMSZ.
A sajtótájékoztatón részt vett Csató Gábor, a mentőszolgálat főigazgatója is.

(MTI)