Egy kicsi húztunk a fényerőn és a kontraszton, hogy kivehetőbbé váljon a lényeg.
Eredetiben:
A pénteki sajtótájékoztatón Piros Zoltán önkormányzati képviselő és Pósán László országgyűlési képviselő számolt be a fejlesztésekről – írja az önkormányzat közleményében.
Amint azt Piros Zoltán elmondta, 2019 végén keresték meg az itt élők azzal, hogy nem megfelelő minőségű számukra ez az útszakasz. A betonlapokból, kirakószerűen összeállított útfelület elemei elmozdultak a helyükről – hol megsüllyedtek, másutt kiemelkedtek –, esőzések idején pedig megállt a víz a területen.
Az érintett lakókkal való együtt gondolkodás, együtt munkálkodás eredménye is az új aszfaltozott út. A Csermely utca és a Patak utca lakóházakkal övezett része összesen több, mint 140 méter hosszban teljes mértékben megújult – 4,5 méter szélességben szilárd burkolatot kapott, fél méter széles stabilizált útpadkával, illetve közel 240 méter hosszban zárt csapadékelvezető rendszerrel, mely utóbbi a közelben lévő kanálisba van bekötve.
A bruttó 32,6 millió forintba kerülő beruházást az önkormányzat teljes egészében saját forrásból finanszírozta a Kertségi Fejlesztési Programban . Piros Zoltán arról is beszámolt, hogy a a Tégláskert utcában idén nyáron jelentős útfelújítás zajlott, a közeljövőben pedig várhatóan a Gázvezeték utcán fognak megújulni járdaszakaszok.
Nem feledkezik el a város azokról az útszakaszokról sem, ahol még nincs burkolat: ezeken a helyeken évente többször történik útjavítás, stabilizálás. A Tégláskert és a képviselői körzet területe fejlődik – az ott élő polgárokkal való harmonikus együttműködés eredményeképpen is.
Pósán László felelevenítette: amikor 1998-ban országgyűlési képviselő lett, a Tégláskertben a burkolt utak aránya jó, ha megközelítette a 15 százalékot. A Gázvezeték utcáról leágazók közül a Balaton utcán kívül gyakorlatilag nem volt aszfaltozott út. Az agyagos talaj pedig az esők után sártengerré változott. Úgyhogy ha valahol volt indokoltsága a városban a nagyarányú útfejlesztéseknek, úgy a Tégláskertben mindenképpen.
Mára a Tégláskert nagyon-nagyon élhető városrésszé vált, melynek közlekedési feltételei alapvetően rendben vannak. Néhány utcában szükségeltetik még aszfaltozás. A város kertségi részeinek egészét tekintve az infrastrukturális ellátottság szempontjából a tégláskerti rész az élvonalban van. A Gázvezeték utca mentén új lakóterület körvonalazódik, s a Tégláskert a repülőtér és a déli iparterület közelsége miatt is felértékelődő terület, ahol nem az elvándorlás jellemző, hanem a betelepülés.
Ez pedig újabb infrastrukturális kihívásokat támaszt. Pósán László a Basahalom utca példáját említette, amely hosszú-hosszú időn keresztül építési tilalom állt, de hosszas utánajárás és egyeztetés után ezt sikerült feloldani. Természetes, hogy az ott lakók ezek után jobb életfeltételeket szeretnének, így meg kell oldani a fejlesztést. A képviselő reményét fejezte ki, hogy a debreceni gazdaság további növekedése, s az ebből származó bevételek lehetőséget adnak a város önkormányzatának – itt és más városrészekben is – további beruházásokra.
Gusztusos szalagos fánkok között kampányolt Pósán László a Tégláskertben