Ahogy arról tegnap beszámoltunk átadták a Debreceni Egyetem E-Sport Központját. Az intézmény bővebb közleményéből további részletek láttak napvilágot a kifejezetten oktatási célokat szolgáló e-sport központról. A mintegy 330 négyzetméteres egység a Nagyerdei Stadionban kapott helyet, és 300 millió forintból valósult meg. 68 Gamer PC állomás, 2 Stream PC állomás, 10 PlayStation 5 konzol, 10 Xbox Series X konzol és 10 Ipad Pro tablet áll a hallgatók és a játékosok szolgálatába.
A Debreceni Egyetem a hazai e-sport egyik fellegvára, egyrészt szakosztálya, a DEAC-Hackers, másrészt pedig kiváló tudományos kutatásai miatt, melyek során az e-sport teljes körű vizsgálatát végzik – írja az unideb.hu.
Az intézmény számára oktatási, kutatási és fejlesztési szempontból is kiemelten fontos ez a terület. A Debrecen 2030 keretében, részben kormánytámogatással, részben pedig az egyetem saját forrásaiból megépült e-sport központot egyszerre akár százan is használhatják a legújabb és legmodernebb technikai feltételek mellett.
Hankó Balázs felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár kiemelte: az új létesítmény pedig az oktatásban, a sportban, a tudományban és az innovációban egyaránt hasznosítható.
Bács Zoltán, a Debreceni Egyetem kancellárja elmondta, hogy 2017-ben vetődött fel a gondolat, hogy szükség lenne a stadionban egy többcélú e-sport egységre.
– Elsősorban oktatási célokat szolgál, hiszen az Informatikai Kar, a Gazdaságtudományi Kar és a Műszaki Kar képzéseit, céljait segíti. Emellett pedig a DEAC és a DVSC e-sportolói is tudják használni ezt a komplex és egyedülálló létesítményt
– fejtette ki a kancellár.
Az egyetemi vezető hozzátette: a beruházással teljessé vált a 2014. május 1-jén átadott Nagyerdei Stadion külső karéjának hasznosítása.
– Itt található a Hall, a Sportdiagnosztikai, Életmód és Terápiás Központ, az UniFit és most már az E-Sport Központ. Így együttesen körülbelül 7000 négyzetméter az, amit az egyetem saját céljai érdekében fel tud használni a Nagyerdei Stadionban – sorolta Bács Zoltán.
Hajdu András, az Informatikai Kar dékánja kiemelte: mivel az E-sport Központban található gépek grafikus kártyája nagyon erős, ezek a számítógépek olyan oktatási feladatokat is el tudnak látni, amelyeknek nagyon nagy a számítási igényük.
Itt lehet gondolni a korszerű, mesterséges intelligencia alapú modellekre, amelyeknek a betanítása sok időt vesz igénybe. Vagy mondjuk a számítógépes grafikára, ami a játék programokhoz hasonlóan szintén izgalmas, nagy számításteljesítményt igénylő terület, illetve a virtuális valóságot is itt tudom még megemlíteni, ami szintén erősen gépigényes terület
– magyarázta az Informatikai Kar dékánja.
Lóczi Lászlóné Kovács Marianna, a DEAC ügyvezetője a központ átadása kapcsán elmondta: olyan egyetemi hallgatók is tagjai a szakosztálynak, akik szép eredményeket tudnak elérni az informatika és az e-sport világában. Van olyan külföldi hallgatónk, aki a DEAC tagjaként világszintű versenyeken nyert már dobogós helyezéseket – mutatott rá a klubvezető.