A következő hónapokban 503 új busz áll forgalomba a Volánbusz 32,9 milliárd forintos megrendeléséből – jelentették be a közlekedési vállalat keddi sajtótájékoztatóján Budapesten.
A július első felében megkötött szerződések alapján a Kravtex Kft. 365 Credobus típusú buszt, az ITE BUS & Truck Kft. 88 Mercedest, a Volvo pedig 50 járművet szállít a Volánbusznak 2022 elejéig. Az új buszok túlnyomórészt az ország keleti és nyugati megyéiben közlekednek majd.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a rendezvényen kiemelte, hogy az idei beszerzésekkel a Volánbusz flottájának átlagkora 11 évre csökken, és további javulást vetít előre, hogy idén 1600 busz vásárlására hirdetnek meg közbeszerzést. Mosóczi László hozzátette, hogy a 2018-ban kezdődött járműfiatalítási program eddig több mint ezer új, vagy újszerű busszal bővítette a Volánbusz több mint 6 ezer darabos flottáját, megállítva a járműpark elöregedését.
Az államtitkár szerint a korszerűsítés azért fontos, mert az ország majdnem 3200 településének alig harmada érhető csak el vonattal, de alig van olyan, ahol nem jár busz, és a belföldi személyforgalom több mint ötöde jut ezekre a járművekre. A közösségi közlekedés versenyképessége tehát – mint mondta – legalább annyira függ a buszoktól, mint a vasúttól. A közösségi közlekedés részesedése a teljes belföldi közlekedésből európai összevetésben is kiemelkedő, és a MÁV-Volán csoport legfontosabb feladata, hogy ez továbbra se változzon – jelentette ki Mosóczi László.
Juhász Roland állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkár a Volánbusz korszerűsítését a hatékony működés bizonyítékának látja. Mint fogalmazott, az 503 darabos buszvásárlás a járműfiatalítási program legnagyobb egyidejű beszerzéseként igazolja, hogy megújulásra és hatékonyságra az állami vállalatok is képesek. A kormány azért is szorgalmazta a MÁV és a Volán integrációját, hogy a járműbeszerzés költségvetési forrásait hatékonyabban használják föl, erősítsék a versenyképességüket, javítsák a szolgáltatásaik színvonalát, fenntartható közlekedést működtessenek – tette hozzá.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a közösségi közlekedés korszerűsítése jó úton halad, hiszen az év végéig megjelenik az egységes menetrendkínálat, menetrendkereső és jegyrendszer, ezt követően pedig a tarifaközösség is létrejöhet. A MÁV-Volán csoport ezzel régen várt fejlesztéseket valósít meg, és közben a fenntarthatósági szempontokat is érvényesíti, hiszen az 503 új jármű évi több tízezer tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint a régiek – hangsúlyozta Homolya Róbert. A vasúttársaság vezetője a következő évtizedek egyik legnagyobb kihívásának tekinti a környezetterhelés csökkentését az utazási igények emelkedése mellett, de hangsúlyozta, hogy a közösségi a leginkább fenntartható valamennyi közlekedés közül.
A Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a megrendelt Credobus járművekből 150 már a következő hetekben forgalomba áll az ország majdnem minden megyéjében. A Mercedes buszok az év végétől Fejér, Hajdú-Bihar, és Komárom-Esztergon megyében közlekedik. Az 50 Volvo busz novemberben érkezik. Az összes új jármű környezetbarát, fedélzetükön korszerű utastájékoztató és légkondicionáló működik – tette hozzá Pafféri Zoltán.
Értékelése szerint a vállalat megújulása már most látványos, és ha a terveknek megfelelően 2022 közepéig a járműpark 40 százaléka kicserélődik, azzal a buszok átlagos kora 10 év alá csökken. A Volánbusz több mint 6 ezer járművel évente 16 millió járaton csaknem 700 millió utast szállít, és jó mentrendi kínálattal, méltányos tarifarendszerrel, korszerű jegyrendszerrel, folyamatos fejlesztésekkel versenyképes lehet az egyéni közlekedéssel szemben – tette hozzá.
(MTI)