Változik az egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás Debrecenben április 6-tól. A felnőtt orvosi ügyeletet a Debrecen, Szent Anna utca 11. alatti rendelőben vehetik igénybe – közölte az önkormányzat.
Az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (1) bekezdése szerint a települési önkormányzat feladata az egészségügyi alapellátás körében gondoskodni a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátás, a fogorvosi alapellátás − az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátásról.
Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2019. július 1. napjától a Debreceni Egyetemet bízta meg a feladat megszervezésével.
A jelen veszélyhelyzet biztonságos körülmények közötti betegellátás érdekében a Debreceni Egyetem egészségügyi szolgáltatója a Klinikai Központ Debreceni Alapellátási és Egészségfejlesztési Intézete új telephelyen biztosítja a háziorvosi ügyeleti ellátást.
A felnőtt korú lakosok a háziorvosi ügyeleti ellátást 2021. április 06. napjától (kedd) a Debrecen, Szent Anna u. 11. alatti rendelőben vehetik igénybe szükség szerint.
A Szent Anna utcai rendelőben a legmagasabb szintű, biztonságos betegellátás érdekében. Az országos tisztifőorvosi utasítás szerint a légúti és nem légúti panaszokkal érkezőket két elkülönített rendelőben látják el.
Az ügyelet működési rendje változatlan: a betegeket hétköznap 16 órától másnap reggel 8 óráig, munkaszüneti és ünnepnapokon pedig 24 órában fogadják.
Az épületbe történő belépéskor a kézfertőtlenítő használata, illetve az egész ellátás során a védőmaszk viselése kötelező. A váróteremben egymástól legalább másfél méter távolságot szükséges tartani.
Belépéskor testhőmérséklet-méréssel és egy speciális nyilatkozat kitöltésével szűrik ki a koronavírus-gyanús betegeket. Ezt követően mindenkit a megfelelő (légúti vagy nem légúti) rendelőbe irányítanak, ahol megtörténik az ellátás. Fontos hangsúlyozni, hogy az ügyelet nem végez PCR-tesztelést és betegszállítást.
A háziorvosi ügyelet telefonszáma változatlan: 52/40-40-40
Az ügyeleti, központi telefonszámon 24 órában fogadja a betegek hívását egy diszpécser, aki a panasz jellegének megfelelően szakszerű felvilágosítást nyújt – közölte az önkormányzat.