Megkezdődött az ebösszeírás Debrecenben – fontos tudnivalók

Helyi hírek

Az önkormányzat tájékoztatja a kutyatartókat, hogy Debrecen város közigazgatási területén ebösszeírás van folyamatban, melynek határideje 2019. december 31. Az ebösszeírás során az ebtartóknak adatlapot kell kitölteniük és azt az önkormányzat részére eljuttatniuk. Az adatlap letölthető innen, vagy személyesen átvehető az Új Városháza épületében (Debrecen, Kálvin tér 11.), az ügyfélszolgálat 14-es munkaablakánál ügyfélfogadási időben vagy az állatorvosi rendelőkben.

Hirdessen nálunk! Megéri!

A kitöltött adatlapokat elektronikus úton emailben az igazgatas@ph.debrecen.hu címre elküldve, vagy ügyfélkapun keresztül lehet eljuttatni. Postai úton Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Igazgatási Osztály címére lehet elküldeni (4026 Debrecen, Kálvin tér 11.). Személyesen az ügyfélszolgálati munkaablaknál lehet beadni ügyfélfogadási időben, illetve munkaidőben az Új Városháza és a Régi Városháza épületében elhelyezett gyűjtőládákba lehet bedobni.

Az adatlap kitöltésével kapcsolatos tájékoztatás az Igazgatási Osztály ügyintézőitől, telefonon a 06-52/517-836-es telefonszámon kérhető.

A mikrochippel (transzponderrel) ellátott, a központi nyilvántartásban már szereplő ebek, és a 2015. évben tartott ebösszeírás során, vagy azt követően bejelentett kutyák vonatkozásában is ki kell tölteni az adatlapot.

Az ebösszeírás elrendelése olyan törvényi kötelezettsége az önkormányzatnak, mely az állat tulajdonosa, tartója és más személyek jogainak, személyes biztonságának és tulajdonának védelme, valamint ebrendészeti és állatvédelmi feladatok hatékony ellátása céljából szükséges, így nem alapozza meg az ebrendészeti hozzájárulást, mint adó bevezetését, mely nincs tervezve városunkban.