2023. elején egyes alapkezelők és részvényesek állást foglaltak a Tesla azon stratégiája ellen, hogy az árakat csökkentse, miközben a hirdetési piacot a versenytársaknak hagyja. Ennek hatására Elon Musk vezérigazgató elismerte, hogy “kipróbálunk egy kis reklámot, és meglátjuk, hogy megy”, de ez valóban csak egy kis reklámnak bizonyult. Ami az árcsökkentést illeti, mégis folytatták. Musk meg van győződve arról, hogy az elektromos autó-árkorlát az első dolog, amit le kell győzni ahhoz, hogy beinduljon az ágazat, és hogy kapcsolatot lehessen teremteni a szélesebb, alacsony költségvetésű piaccal.
A kétkedő hangok ellenére számos jel utal arra, hogy Musk megközelítése elég jól működik. 2023. negyedik negyedévében, miközben az elektromos autók terén az eladások növekedése általában elmaradt, a Tesla közel 20%-kal több autót adott el, mint az előző év negyedévében. A leglelkesebben az olcsóbb Y és 3-as modelleket vásárolták, ami alátámasztja Musk árképzésre vonatkozó prioritását. A Tesla már 2023. első negyedévében is biztató, 36%-os értékesítési ugrással reagált az árcsökkentésre. A két negyedév között eltelt hónapok megerősítették Musk okos lépését, hogy a költségtudatosabb vásárlók ajtaján kopogtat, aminek létjogosultsága volt a forrongó infláció és a magas kamatlábak fényében, amelyekkel az emberek szembesültek.
De vajon a Tesla stratégiája ugyanígy fog kinézni 2024-ben? És vajon elegendő lesz-e ahhoz, hogy biztosítsa számukra azt a tekintélyes piaci részesedést, amelyet eddig uralni szoktak? Szánjon ránk egy percet, hogy értesüljön a legfrissebb hírekről, akár érdekli a Tesla részvények CFD formájában történő kereskedése, akár csak lelkes követője az elektromos autó iparnak.
Az elektromos autókon túl a normál autókig
Miután a Tesla június 2023-as árcsökkentése (a hatodik az évben) megtörtént, egy Model Y-t mindössze 42 500 dollárért lehetett megvenni, ami 5200 dollárral többe kerülne, mint egy márciusban az Egyesült Államokban eladott átlagos benzinüzemű jármű. Ha egy Tesla csúcsmodellre vágyott, akár 20 000 dolláros kedvezményt is igénybe vehetett. Musk a Teslát minden érdeklődő számára gazdaságilag életképes opcióvá tette, és ezzel újra a környezetvédelmi szempontok középpontjába helyezte az amerikaiak autóválasztását. Az árkorlátok eddig erősen hátráltatták az elektromos autók elterjedését, de “a Tesla ezt most megdöntötte” – jelentette ki Martin French, a Berylls munkatársa júniusban. Az egyik eszköz, amelyet Musk e bravúr eléréséhez használt, a 2023-ra érkező felesleges termékkészlete volt.
Supercharger Hálózat
A töltőinfrastruktúra hiánya a másik fő akadálya a közlekedésünk villamosításának. Ennek tudatában a Tesla már jó ideje kiépítette saját globális szupertöltő-hálózatát, ahol leparkolhatja Tesláját, és mindössze negyed óra alatt feltöltheti azt, miközben a normál benzinár 25%-át kell fizetnie. Musk teljesen jogosan kifigyelte, hogy az autósok kényelmetlenül érzik magukat egy EV megvásárlása esetén, ha esetleg a sivatagban rekednének töltőberendezés nélkül, függetlenül attól, hogy milyen környezetvédelmi előnyei vannak egy ilyen autónak. A Tesla az elkövetkező hónapokban tovább kívánja bővíteni Supercharger-hálózatát Európa-szerte, az Egyesült Államokban és Ázsiában.
A Tesla arra is kísérletet tett, hogy növelje az emberek azon képességét, hogy otthon tárolják az elektromos áramot. A Tesla-tulajdonosok 2015. óta vásárolhatnak Powerwall akkumulátorokat otthoni tárolásra, amelyeket napenergiával is lehet működtetni. Ettől eltekintve a vállalat nyitott arra, hogy mindenféle hitelt és lízinget kínáljon autóihoz, hogy megkönnyítse a fogyasztók pénzügyi terheit. Még arra is tettek lépéseket, hogy a bizonytalan vásárlók számára garantálják az autók viszonteladói értékét.
A következő hegy megmászása
Az EV (electric vehicle, elektromos autó) terület “elég brutális terület” – mondja Harald Wilhelm az AG-től. “Nehezen tudom elképzelni, hogy a jelenlegi status quo mindenki számára teljesen fenntartható”. A Tesla fő versenytársa a kínai piacon a BYD Co., amely új termékek széles választékával büszkélkedhet. Tony Sacconaghi, a Bernstein elemzője úgy véli, hogy a Tesla viszonylag régi termékkínálata komoly hátrányba hozza őket Kínában a BYD-vel szemben, a jövőre nézve.
És valóban, a Tesla részesedése az amerikai elektromos autók értékesítéséből 2023. harmadik negyedévében új mélypontra, 50%-ra csökkent. Az azonban továbbra is igaz, hogy az 50% sokkal jobb, mint bárki másnak, és hogy a Deutsche Bank szerint a Tesla negyedik negyedéves bevétele teljes 9%-kal fogja meghaladni az iparági átlagot. Bőven van tehát alapja annak a feltételezésnek, hogy Musk 2024-ben is folytatni fogja az autóinak árcsökkentését.
Addig is, azok számára, akiknek a Tesla részvények CFD-ként történő kereskedéséhez, vagy egyébként a CFD-kereskedéshez több száz más pénzügyi eszközzel – az árucikkektől a vállalati részvényeken át a kriptovalutákig – egy átfogó platformra van szükségük, próbálják ki az iFOREX Europe-ot – az online kereskedési piac megbízható szereplőjét.
Az iFOREX Europe (korábbi nevén “Vestle”) az iCFD Limited kereskedelmi neve, amelyet a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (CySEC) a 143/11. számú engedéllyel engedélyezett és szabályoz. A jelen dokumentumban szereplő anyagok az iFOREX Europe-pal együttműködve készültek, és semmilyen módon nem értelmezhetők, sem kifejezetten, sem hallgatólagosan, sem közvetlenül, sem közvetve, befektetési tanácsadásnak, ajánlásnak vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak valamely pénzügyi eszközzel kapcsolatban semmilyen módon. A CFD-k összetett eszközök, és a tőkeáttétel miatt a gyors veszteség kockázatával járnak. A lakossági befektetői számlák 73.50%-án veszteség keletkezik, amikor CFD-kkel kereskedik ennél a szolgáltatónál. Meg kell fontolnia, hogy érti-e a CFD-k működését, és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Megjegyzés: A múltbeli teljesítménymozgásokra vonatkozó számítások a határidős ügyleteket és nem a mögöttes eszközt képviselhetik. Teljes felelősségkorlátozó joginyilatkozat: https://www.iforex.eu/legal/analysis-disclaimer.html