Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, ami újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is az okostelefonos fizetéseknek – közölte a K&H online sajtótájékoztatón szerdán.
Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a sajtótájékoztatón elmondta: egy év alatt meghatszorozódott az érintésmentes mobiltárcahasználók száma a pénzintézetnél, az érintésmentes mobilfizetések száma pedig ötszörösére emelkedett.
A bank digitálisan aktív ügyfeleinek száma fokozatosan növekszik, ma már 570 ezret tesz ki – hangsúlyozta a bank innovációs vezetője jelezvén azt is, hogy a Google Pay bevezetésével az okostelefonos kártyás fizetések számának további jelentős növekedésére számít.
Németh Balázs elmondta azt is, hogy a járványhatás elősegítette a készpénzmentes fizetési megoldások térnyerését. A pénzintézet adatai szerint a K&H-nál a bankkártyákkal történő fizetések 22 százalékkal nőttek tavaly, míg a teljes magyarországi piacon a kártyás belföldi fizetések száma 7 százalékkal emelkedett.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója ismertette: a Google Pay segítségével az érintettek bárhol fizethetnek. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a K&H által kibocsátott bankkártyák az okostelefonokba digitalizálva kerülnek be, vagyis a kártyaadatok úgynevezett tokenekre cserélődnek a telefonban és ezek a tokenek biztosítják a fizetési tranzakciót.
A virtuális fizetési technológia garantálja, hogy a tokenek kizárólag az adott okostelefonban működnek, azaz biztonságos a velük történő fizetés – húzta alá a társaság igazgatója, aki egyben gratulált a K&H Banknak, hogy ezt a jelentős lépést kereskedelmi bankként megtette.
Bíró Pál, a Google Magyarország country managere arról beszélt, hogy a magyarok azonnal lecsapnak azokra a lehetőségekre, amikor egyszerűen, biztonságosan fizethetnek online és érintésmentesen az üzletekben. Elmondása szerint nagy öröm számukra, hogy platformjukat a K&H-val közösen, az ő mobilbankjukban kínálhatják.