Jelentős fejlesztés előtt áll a Volkswagen

Gazdaság

A magyarországi Volkswagen márkakereskedéseknek a következő két év alatt jelentős fejlesztéseket kell végrehajtaniuk, hogy felkészüljenek a 2020-ban érkező új technológiákra – mondta Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria (PH) Volkswagen márkaigazgatója az MTI-nek.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Emlékeztetett arra, hogy a wolfsburgi székhelyű német gyártó a következő időszakban a zéró szennyezőanyag-kibocsátású autók felé fordul, 20 milliárd eurót fordít az elektromos meghajtású, illetve önvezető járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztésébe. 2020-ban érkezik meg Európa útjaira a VW ID modellcsaládja, amelynek tagjai már új filozófiájú, valódi elektromos platformrendszerre tervezett járművek lesznek, nem pedig benzines platformon készült, elektromossá alakított autók – mutatott rá.

A konszern célul tűzte ki, hogy 2025-re az évi 12-15 milliós értékesítés egynegyedét az elektromosautó-eladások tegyék ki.

Magyarországon jelenleg 30 Volkswagen márkakereskedés működik, 7 ponton lehet elektromos járművet venni, és 14 szerviz alkalmas ezek javítására. Dalnoki Balázs szerint 30-100 millió forintos fejlesztést kell végrehajtaniuk a márkakereskedéseknek ahhoz, hogy a konszern által meghatározott követelményeknek megfelelően alkalmassá váljanak az új technológiájú járművek értékesítésére és fogadására. Az infrastruktúra kiépítését, a szerelők és értékesítők képzését 2020 áprilisáig kell elvégezniük.

A Porsche Hungaria szakmai és – külön megállapodás alapján – akár anyagi támogatással is segíti majd a fejlesztés végrehajtását – mondta el a márkaigazgató. Jelezte: a következő hónapok során új szerződéses formában szabályozzák majd az együttműködést a kereskedelmi és szervizpartnerekkel.

Beszámolt arról is, hogy még az idén új oktatóközpont épül a PH budapesti Fáy utcai telephelyén, amely már alkalmas lesz az új technológiák oktatására.

Dalnoki Balázs úgy véli, az elektromos és egyéb környezetbarát technológiájú járművek ára két-három éven belül annyira közel kerülhet a hagyományos technológiájúakéhoz, hogy valódi választás elé állíthatják a vevőket. Ehhez hozzájárul az állami szerepvállalás is – mutatott rá, megjegyezve, hogy a jelenleg kifutó támogatás további sorsa még kétséges.

Rövid időn belül számítani lehet arra is, hogy javul az elektromos járművek hatótávolsága, és gyorsul az elektromos töltési sebesség, amely szintén befolyásolja a járművek iránti kereslet alakulását – tette hozzá.

A márkaigazgató a Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy tavaly az elektromos autók magyarországi piaca megháromszorozódott: 2017-ben 749 tiszta elektromos hajtású új autó került forgalomba az előző évi 172 darab után. Emellett bővült a plug-in hibrid értékesítés, 231-ről 463 darabra. Dalnoki Balázs szerint a bővülés folytatódik, az elektromos járművek piaca az idén megduplázódhat. Megjegyezte, hogy ebben aktívan közreműködnek az autómegosztó szolgáltatók, amelyek jelentősen támaszkodnak egyebek között a Volkswagen Up! elektromos változatára – ebből a  modellből tavaly mintegy 240 darabot adott el a VW.

A magyarországi Volkswagen márkakereskedők 2017-ben 10 602 személyautót és kisteherjárművet értékesítettek, 10,8 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezzel a márka piaci részesedése 7,8 százalék volt tavaly.

Dalnoki Balázs szerint a VW az idén képes lesz a szakértők által 7,4 százalékosra becsült összpiaci bővüléshez igazodó növekedésre.