Tavaly szeptember óta készülnek a Debreceni Egyetem Műszaki Karán a hallgatókból és oktatókból álló autóépítő csapat tagjai, hogy saját tervezésű elektromos járművükkel rajthoz álljanak a június 30-án a londoni Quen Elizabeth Olimpiai Parkban kezdődő négynapos nemzetközi versenyen, amelyre idén több mint kétszáz csapat nevezett.
Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának dékánja az új autó bemutatásakor felidézte, hogy csaknem tíz éve építenek a karon elektromos hajtású autókat tanári segítséggel, a hazai versenyeken eddig sikerrel szerepeltek, az országhatárt viszont most lépik át először.
A Shell Eco-marathon remek lehetőség, hogy innovatív és még ismeretlen megoldásokat tesztelhessenek a jövő műszaki és energetikai szakértői: ebben az évben hat magyar csapat vág neki a küzdelemnek, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának autója prototípus kategóriában áll majd rajthoz.
– Az győz a versenyen, akinek a járműve kevesebb energiát fogyaszt majd, a mi autónkba egy 150 wattos egyenáramú motor van beépítve, a töltéshez lítium-ionos akkumulátorokat használunk. 40-45 km/h a csúcssebessége, a versenyen 25km/h átlagsebességet kell tartani 40 percen keresztül – tájékoztatott Gábora András, a debreceni csapat menedzsere, a Gépészmérnöki Tanszék munkatársa.
A csapatvezető hozzátette: teljesítménye alapján a középmezőnybe várja az autót, aminek szigorú biztonsági előírásoknak kellett megfelelni, ilyen például az öt ponton záródó biztonsági öv. A több hónapon át tartó munkában összesen húsz egyetemi hallgató és oktató dolgozott együtt, az építésben gépészmérnök, mechatronikai mérnök és műszaki menedzser szakos hallgatók vettek részt, a két pilóta hölgy pedig építőmérnöknek tanul.
unideb.hu