Szeged, Barta Eszter, használ ruha, ruha, bolt, kereskedelem, üzlet, divat

Miért járunk egyre többen turkálóba? Trendi vagy inkább olcsó? Interjú a téma szakértőjével

Ország

Mi a legfőbb oka annak, hogy egyre több ember választja a turkálót? Erre kereste a választ a Szegedi Nap munkatársa, kérdéseire a szegedi RecyCool tulajdonosa, Barta Eszter válaszolt.

A nem átlagos használtruhabolt megálmodója úgy véli, a turkálók növekvő népszerűsége az alábbi okokra vezethető vissza:

Az első, ami szerinte főleg az idősebb generációt érinti, az az ár. Régi hiedelem, hogy a turkáló olcsó, és ez valahogy megmaradt az idősebb korosztályban, holott már nem is feltétlen igaz ez minden turira. Többségére persze igen, és Barta Eszter szerint ez az ok legfőképpen a kevesebb keresettel rendelkezőket és a nyugdíjasokat vonzza. A ruhák 550 forinttól nagyjából 5000 forintos áron mozognak. Egy póló körülbelül 550-1500 forint között van. A nadrágok 2000-3500 forint, a blézerek és kabátok ára pedig 2500-5000 forint közötti.

Szeged, Barta Eszter, használ ruha, ruha, bolt, kereskedelem, üzlet, divat

A második, a márkák, minőség és méret egy csokorban, ami talán az összes generációt vonzza. Jó pár márka van, ami sokkal minőségibb, de itthon nem kapható és, ha még az is lenne, akkor sem biztos, hogy egy itthoni fizetésből megengedhetné azt magának egy átlagos fogyasztó. Nem beszélve a sport és dizájner márkákról, amelyekből szintén szép számmal lehet találni a turkálókban. Méretben pedig általában a nagyobb méret az, ami itthon hiányos, külföldön viszont sokkal szélesebb a kínálat belőle, és hát ebből is jön bőven nyugatról, így aki súlyfelesleggel küzd, szintén megtalálja a magának valót.

A harmadik pedig, ami a fiatal generációra hat, az a trend. A klímaváltozás bekövetkezével, az elmúlt években egyre nagyobb hangsúly került a ruhaipar által kibocsátott, rengeteg káros tényezőre is, és ezáltal trend lett környezettudatosabbnak lenni, amibe beletartozik a szemét mellett, a ruhák újrahasznosítása is.

Arra a kérdésre, hogy inkább az egyediség, vagy az olcsóság dominál-e a vásárlóknál, Barta Eszter így felelt:

Azt hiszem, ez is generációtól, de leginkább egyéntől függ. Az idősebbeknek inkább az ár, a fiatalabbaknak inkább a trend. De mivel mindenki más, így ezt nem lehet ennyire behatárolni. Én például személy szerint mind a két opciót figyelembe veszem. Van olyan, aki azért vásárol turkálóban, mert olcsón jut hozzá a márkás cuccokhoz, és van olyan, aki pedig azért, mert olyan darabokat talál, amelyek nem jönnek szembe vele az utcán.

A teljes interjú itt olvasható.

Fotó: Frank Yvette