Rádió Debrecenben sunshine

Elbaltázott pályázat: nyíregyházi rádió szól majd Debrecenben

Helyi hírek

Az önkormányzati tulajdonú Médiacentrum Debrecen Kft. elbaltázott rádiós pályázata miatt egy nyíregyházi rádió szólal meg hamarosan a cívisvárosban.

A Magyar Hang több mint féltucatnyi interjú és háttérbeszélgetés alapján rajzolta meg a „vidéki főváros” rádiós erővonalait.

Emlékeztetnek, Molnár Gina Best FM-es elköszönése volt az elmúlt évek legfontosabb médiatörténeti pillanata Debrecenben. De az élet nem állt meg. Idén áprilisban új vezetőt kapott a város másik rádióadóját, a Rádió 1 adását sugárzó önkormányzati tulajdonú Médiacentrum Debrecen Kft., amelynek elbaltázott rádiós pályázata miatt egy nyíregyházi rádió szólal meg hamarosan.

Az önkormányzati médiavállalatnál hivatalosan „lemondott” ügyvezető távozásának időzítése nem is lehetett volna kényelmetlenebb: néhány héttel a júniusi önkormányzati választás előtt és egy elbukott frekvenciapályázat után történt. Noha Szabó József viszszavonulása a lap információió szerint nem a pályázati fiaskóval állt öszszefüggésben, az utolsó félévre nem kapta meg a teljesítménye alapján járó célprémiumot.

A rádiós pályázatot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) még tavaly decemberben írta ki a helyi 93,5 MHz-re. Erre adta be jelentkezését a Médiacentrum. A cég pályázata annak fényében érdekes, hogy jelenleg egy másik frekvencián (95,0 MHz) sugároz. Ugyanakkor a médiatörvény kizárja, hogy egy társaságnak egyszerre két frekvenciája legyen ugyanabban a városban, ezért le kellett volna mondania a 95 MHzről.

Az önkormányzati kft. pályázatát előbb nem vették nyilvántartásba, majd a hiánypótlást sem teljesítette. A kereskedelmi rádiós tenderre egy másik társaság, a nyíregyházi Sunshine Rádiót működtető vállalat is jelentkezett. A Sunshine Rádió Kft.-t júniusban hirdették ki győztesnek. Az önkormányzati cég buktája azért lehetett fájó, mert 2025- ben lejár a jogosultsága a jelenleg használt 95 MHz-es frekvenciára. Vagyis jó előre bebiztosíthatták volna helyüket az éterben.

Ugyanarra a vételkörzetre lehetett pályázni, lényegesen kevesebb kötelező vállalás (közszolgálati arány, helyi műsor arány, zene-szöveg arány, stb.), valamint alacsonyabb média szolgáltatási díj mellett – írta a lap érdeklődésére Kovács Ádám Imre, a Médiacentrum Debrecen áprilisban kinevezett ügyvezetője.

Nagy lehetőségek a debreceni hirdetési piacban

A debreceni reklámpiacban nagy lehetőségek vannak – kalkulál a lap. Részben azért, mert a koronavírus-járvány óta még mindig óvatosabban költenek a vállalkozások, vagyis van reklámokra fordítható keretük. Másrészt a piac a megyei lap példányszámesése miatt lemorzsolódott hirdetőket sem szívta fel teljesen.

A kormány által is támogatott iparosítás következtében pedig erős növekedésben van Debrecen gazdasága, ezt jelzik az önkormányzat iparűzési adóbevételi adatai: míg 2014-ben még 10,5 milliárd forint volt, tavaly már 29 milliárd, 2024-re pedig 34,5 milliárd forinttal kalkulálnak. Ezzel a város messze előzi Székesfehérvárt (26,8 milliárd forint), Kecskemétet (20 milliárd), Győrt (28 milliárd). Informátoraink szerint Debrecenben valamivel drágábban értékesíthetők a reklámhelyek, mint például Nyíregyházán.

Vagyis a 93,5 MHz-re érkező nyíregyházi Sunshine Rádió Kft. erre a koncentrált debreceni rádiós piacra lép be, Balogh Béla tulajdonos-ügyvezető elmondása szerint az év utolsó negyedében tervezik az indulást.

A teljes cikk itt olvasható.