Mándi László és Olajos Vajk

Több utcát, bicikliutat és járdát is rendbe tenne Debrecenben az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület

Helyi hírek

A jelenlegi városvezetés továbbra is cserben hagyja a helyi lakosokat, ha a normális közlekedésről van szó. A Péterfia utcán van, ahol már csaknem fél méter jut a gyalogosoknak a járdából. De még ezt a keveset is gyakran lezárják az építkezések miatt – kezdte sajtóközleményét az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület.

Természetesen a fejlesztéseknek örülünk, kiváltképpen ha azok a helyiek érdekeit szolgálják, de az elmúlt években épülő lakások nem az átlag helyiek pénztárcájához vannak igazítva, hanem gyakorta külföldi befektetőknek szánt luxusingatlanok. Itt az ideje, hogy Debrecennek olyan vezetői legyenek, akik a helyi lakosokat részesítik előnyben – írta közleményében Mándi László.

Szerinte mindennapos látvány, hogy túl sok autó próbál átrohanni a zöld lámpán, aztán beszorulnak a kereszteződésekbe. Erre elméletileg megoldás lehetne a kapacitásbővítés, de a már korábban említett szűk járdák miatt az utak szélesítését sem lehet fokozni, csupán házak lerombolásával, zöldterületek elvonásával.

Mondjuk ki: Debrecen útjai túl vannak terhelve, és már nem tudnak tovább terjeszkedni. A Füredi úton rendszeresen kamionok és egyéb ipari járművek robognak keresztül, miközben a zebrákon babakocsit toló anyukák próbálnak átjutni

– véli. Az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület szerint a város infrastruktúrája sokkal inkább kell, hogy a helyben lakókat szolgálja, mintsem az iparterületeket. A hatalmas gépjárműtömeg csökkentése miatt első dolgunk lesz, hogy felgyorsítsuk a Debrecent teljesen körülvevő elkerülő megépítését, amely már évtizedek óta vágyott beruházás a debrecenieknek, hiszen csak ezáltal lehet kitiltani Debrecenből az áthaladó teherautókat.

A városvezetés gyakran büszkélkedik azzal, hogy mennyi bicikliút épült a városban, de ezek nagy része csak egykori járda, amire egy bicikli piktogramot festettek. A két úttest nincs jól elválasztva, az ember néha azt sem tudja, hogy éppen melyiken tartózkodik, amit nagyban nehezít, hogy sokszor össze-vissza keresztezik egymást a járdák és a bicikliutak. A városban biztonságos és szabályos bicikliúthálózatra van szükség, ami az egész várost lefedi. Ezentúl, hogy minél több ember számára elérhető legyen a biciklis közlekedés, kibővítjük az UniBike rendszert.

És a sportolási lehetőségeket se felejtsük el. Az egyik legegyszerűbb sport, amit az ember űzhet a futás. Örömmel látjuk, hogy sok helyi ember űzi ezt a rendkívül jó sportolási és szórakozási formát. Felületként az aszfalt és a beton egészségügyi szempontból sem javasolt a futáshoz, rekortános futópálya pedig csak elszórva található a városban. A panelházak közötti kis parkokban bővíteni kell ezen futópályák rendszerét, hogy szabadabban, biztonságosabban, egészségesebben élhessék mindennapjaikat a debreceniek – folytatta Mándi László.

Az Összefogás a Cívisvárosért új városvezetése nagyságrendi léptékkel több utcát, bicikliutat és járdát fog rendbe tenni, amellyel segítjük a debreceniek mindennapi közlekedését. Mert az alapinfrastruktúra egyaránt segíti a közösségi közlekedéssel utazókat, gyalogosan közlekedőket, autósokat, motorosokat, bicikliseket, rollereseket – tájékoztatott az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület képviseletében Mándi László polgármesterjelölt és Olajos Vajk képviselő jelölt.