“Ha a kormány elfogadja a javaslatot, akkor várhatóan ősztől egy holding formájában működik tovább a cég, amelynek egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része lesz”– mondta Kikina Artúr, január 15-én kinevezett pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettes egy szakmai konferencián szerdán.
A Telex beszámolója szerint arról is szó esett, hogy a holdinggá alakítás igazából a MÁV-Volánbusz „cégcsoport integrációjának kiteljesítését jelenti”. A lap szerint az út így megnyílik Lázár János miniszter előtt, hogy a MÁV lényeges részeit kiszervezze egy (pályaüzemeltetési és beruházási) leányvállalatba.
Így az anyacég, a MÁV Zrt. lényegében kiüresedhet, a minisztérium pedig megkerülheti döntéseivel a MÁV jól bebetonozott, erős fideszes politikai kapcsolatokkal bíró vezérigazgatóját, Pafféri Zoltánt.
A lap rákérdezett a MÁV-nál, hogy mit jelent a gyakorlatban a titokzatos átalakítás. A sajtóosztály válasza szerint a holdinggá alakítás igazából a MÁV-Volánbusz “cégcsoport integrációjának kiteljesítését jelenti”. A sajtóosztály további részleteket nem közölt.