A MÁV-START 414 vonat sorozata

Nem lesz, aki vezesse a vonatokat? Így látja a kérdést a MÁV

Ország

Rémisztő adatokkal rukkolt elő hétfőn a Népszava: a lap azt írta, az együttesen 57 ezer munkavállalót foglalkoztató MÁV-nál és Volánnál 4500 üres pozíció van.A legnagyobb hiány mozdonyvezetőkből, jegykezelőkből és kocsivizsgálókból van. Ezekben a munkakörökben a lap szerint olyan kevés az ember, hogy a jelenlegi menetrendet is csak folyamatos túlórázással képes tartani a társaság.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Mindez a lap szerint oda vezethet, hogy szeptember végére a mozdonyvezetők, váltókezelők és jegyvizsgálók többsége is kimeríti nem csupán az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum háromszáz órás túlóra keretet is. Ezután pedig a munkáltatónak semmilyen jogi lehetősége nem marad majd arra, hogy további rendkívüli munkavégzést rendeljen el.

A MÁV szerint megoldják

Az állami vállalat a Telex kérdésére közölte, biztosított az őszi menetrendhez szükséges mozdonyvezetői alaplétszám, de azt elismerték, hogy a rendszerben kevés a tartalék.

Mint részletezték, a MÁV és a MÁV-START üres pozíciónak száma a munkavállalók számához képest csupán 3 százalék. A Népszava 4500 betöltetlen pozícióról írt, de összesítésükben a Volán is szerepel.

Ami pedig a túlórákat illeti:

„jelenleg kétszáz óra feletti túlórát egyébként az érintett kollégáink létszámának mindössze 5,8 százaléka ért el, a keret kimerüléséről tehát még korántsem lehet beszélni”

– írták.

A szolgáltatásokat nem a mozdonyvezetők túlóráztatásával, hanem a létszám bővítésével szeretnék biztosítani.