Menő piával jótékonykodik a Tankcsapda

Helyi hírek

A Tankcsapda zenekar és a 225 éves Jim Beam összefogott, hogy segítsen a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe jutottakon.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Jótékony akcióba kezd a Tankcsapda zenekar és az idén 225. születésnapját ünneplő Jim Beam bourbon whiskey. 225 darab teljesen egyedi, díszdobozban érkező Tankcsapdás Jim Beam palackot készítettek, a bandatagok képével és aláírásával. A 10.000 Ft-ért megvásárolható limitált szériás díszdobozokból befolyó bevételt (2.250.000 Ft) teljes egészében a Debrecen Városi Segélyalapnak ajánlják fel.

„Ez most egy nehéz időszak mindenkinek, ezért mi is próbálunk ott segíteni, ahol tudunk. Ha pedig ezt most épp a Jim Beam whiskey-vel tehetjük meg, az meg külön öröm nekünk! Nagyon fontos tudni azt, hogy ebből a kiadásból nem készül több. 225 éves a Jim Beam éppen ezért készült 225 sorszámozott, tankcsapdás viaszpecsétel ellátott, díszdobozos kiadás. Őszintén szólva nagyon nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Jim Beam és a zenekar történet során is ez az első magyar vonatkozású, ilyen egyedi limitált kiadású, közös termék.” – fogalmazott Lukács László, a Tankcsapda frontembere. 

„A Jim Beam az elmúlt 225 évben az emberek összefogásának köszönhetően lett világhírű, a jelenlegi helyzetben pedig kötelességünknek érezzük, hogy visszaadjunk valamit a közösségnek abból a rengeteg támogatásból, amit tőlük kaptunk” – fogalmazott Horváth Erik, a Beam Suntory Country Managere. 

A legenda a Jim Beam mögött

Mikor 1740-ben a Boehm család megérkezett Amerikába, még az Egyesült Államok sem létezett. A farmercsalád hamarosan Beamre változtatta a nevét, és – mint oly sokan – kukoricatermesztésbe kezdett. A felesleges kukoricából pedig a család saját receptúrájú, jellegzetes ízvilágú whiskey-t kezdett előállítani. Így született meg a bourbon.

A Beam család különleges whiskey-jének híre futótűzként terjedt, így hamar a környék kedvencévé vált. A népszerűség azonban nem várt nehézségeket is magával hozott: hordóhiány lépett fel a szeszfőzdékben. A termelés viszont nem állhatott le, így régi halas- és eceteshordókat kezdtek használni a whiskey érlelésére. Ez azonban nyilvánvaló „mellékhatásokat” okozott az ízvilágban, ezért elkezdték kiégetni a tölgyfahordók belsejét, hogy megszabaduljanak a nem kívánt aromáktól. Ma már el sem tudjuk képzelni a bourbon whiskey-t a jellegzetes füstös, karamellás beütés, és az aranyló színárnyalat nélkül, amelyet mind a kiégetett hordónak köszönhet. Az eladások az egekbe szöktek, a bourbon előtt immár nyitva állt az út a világhír felé. Azonban a nagy álmok egy pillanat alatt semmivé foszlottak, amikor 1920-ban bevezették a szesztilalmat az Egyesült Államokban. A Beam család – sokakhoz hasonlóan – bezárta a szeszfőzdéjét. 

A feledés küszöbéről a világhír felé

A szesztilalom 13 éve alatt számos italmárka merült végleg a feledés homályába. Az akkor 70 éves lepárlómester, James B. Beam azonban nem hagyta, hogy az ő főzdéjük is erre a sorsra jusson. Gyorsan cselekedett, és mindössze 120 nap alatt sikerült újraindítania a gyárat, és ezzel megmentenie a céget. Legendák szerint azonban a 120 nap elteltével sem volt hajlandó koccintani az újranyitásra. A 13 évnyi tiltás után először csakis a saját bourbonjét volt hajlandó megkóstolni, ami immár a siker ízét is magában hordozta a család számára. 

James B. Beam tudta, hogy a whiskey-jének túlélése a jellegzetes ízvilágán múlik, amit ezek után nem bízhatott a véletlenre. Ezért azt mondják, hogy minden hétvégén hazavitt egy keveset a főzdében használt élesztőből, biztos, ami biztos. Ez a legendás lepárlómester nem más, mint akinek neve ma is fémjelzi a márkát: fia az ő tiszteletére kezdte Jim Beam néven forgalmazni a családi whiskey-t. 

A Jim Beam márkanév pedig azóta is ontja magából a szeszipar legelismertebb innovációit, kezdve a Jim Beam Black újítóan karakteres ízvilágától a Red Stag cseresznyés aromájáig, amely igazi áttörést jelentett a whiskey-k piacán. Azóta pedig számtalan egyedi ízesítésű Jim Beam vált a közönség kedvencévé, elég a Jim Beam Apple vagy a Jim Beam Honey sikerére gondolnunk!

A Jim Beam titka: Te vagy

A Jim Beam sikerének titka, hogy hét generáción át kompromisszumok nélkül tudta megőrizni a jellegzetes, sokak által kedvelt ízt, ugyanakkor mégis minden generáció képes volt hozzátenni valamit a saját karakteréből, ezzel örökre nyomot hagyva a bourbon történetében. Ezt a 225 éves történetet pedig ki mással is ünnepelhetné a márka, mint a fogyasztóival, akik végigkísérték a Jim Beam whiskey-t azon az úton, amely végül napjainkhoz vezetett.

Ezért most amellett, hogy a Jim Beam születésnapja alkalmából bárki elkészítheti saját, személyre szabott címkéjét, és ezzel részese lehet a legendás bourbon történetének, lehetőség nyílik egy exkluzív díszdoboz megvásárlására is, amely a 225. évforduló alkalmából a Tankcsapda zenekarral karöltve jótékony célt támogat!

2.250.000 forint a rászorulóknak

A díszdobozban az örök klasszikus, a Jim Beam White várja a rajongókat, egyedi címkével: a 225 db sorszámozott címkén a Tankcsapda zenekar tagjainak fotói és a logójuk szerepel. A díszdobozt a zenekar tagjai dedikálták, és egy Tankcsapdás viaszpecsét zárja le. Az exkluzív termék, amely két poharat is tartalmaz, 10.000 Ft-ért lesz kapható kizárólag www.heinemann.hu/JimBeam oldalon. Aki nem akar lemaradni, az figyelje a Jim Beam Facebook oldalát, hiszen május 18-án, hétfőn jelentik be, hogy milyen linken érhető el a Jim Beam & Tankcsapda limitált kiadású díszdoboz. Annak érdekében, hogy minél több rajongó megszerezhesse ezt különleges terméket, minden felhasználó csak egyetlen egy darabot vásárolhat.

A 225 darab dobozból befolyó 2.250.000 Ft-ot a Jim Beam és a Tankcsapda teljes egészében felajánlja a Debrecen Városi Segélyalap számára, hogy ezzel is segítse a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe jutottak támogatását. Az összeget a Tankcsapda zenekar tagjai az összes vásárló nevében ünnepélyes keretek között adják majd át Debrecen polgármesterének, Papp Lászlónak. 

„Az évfordulónk kapcsán követtük a régi mondást: jobb adni, mint kapni. Azt reméljük, hogy ezzel az akciónkkal közelebb hozhatjuk egymáshoz az embereket még a távolságtartás időszakában is, és bízunk benne, hogy hamarosan újra együtt koccinthatunk majd” – fogalmazott Horváth Erik, a Beam Suntory Country Managere.