Épülő BMW-gyár Debrecenben

Külön állomást kap a debreceni BMW-gyár – Mészáros Lőrinc 54 milliárdért épít vasutat

Helyi hírek

Karácsony előtt egy nappal derült ki, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. végezheti a Debrecen – Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első ütemét közel 55 milliárd forintért – tudta meg a G7. A tendert kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) december 23-án tette közzé a beérkező ajánlatokról szóló összegzést. Összesen öten indultak a pályázaton, melyről a magyar Dömper Kft.-t, illetve az osztrák hátterű Swietelsky Vasúttechnika Kft-t kizárták, míg a szintén osztrák Strabag és a német tulajdonú Vasútépítők Pályatervező Kft. pedig közel hárommilliárd forinttal drágább ajánlatot adott be, mint Mészárosék érdekeltsége.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Külön állomást kap a BMW-gyár

A most megrendelt első ütem keretében a 108-as kódjelű vasútvonal Debrecen és Macs közötti nagyjából 15 kilométeres szakaszát újítják fel teljes egészében. A kiírás szerint vágányok fejlesztésén túl mások mellett

  • átépítik a debreceni és macsi állomásokat, amelyek térvilágítást kapnak,
  • átalakítják a biztosítóberendezéseket,
  • integrált vasúti távközlő rendszer építenek ki,
  • parkolót alakítanak ki,
  • de épül zajvédőfal, aszfalt burkolatú út, kerékpárút és járda illetve egy szakaszon „kétnyomúsítás” is.

A BMW-gyárnak is otthont adó Macs Ipari Park pedig külön állomást kap.

Indul a toborzás a debreceni BMW gyárba, számtalan munkalehetőséget ígérnek

Tovább drágulhat

A 15 kilométernyi vasútvonalért kiírt 54 milliárd (kilométerenként 3,6 milliárd forint) eleve borsos árnak tűnik, de ezt még további költségek is megdobhatják.

A kormány kezdetben csak 71,6 milliárd forintot szánt a teljes projektre, melyben benne van a Nagymacs és Balmazújváros közötti 11 kilométeres szakasz felújítása is.

De most már sejthető, hogy ennyiből nem fog kijönni a teljes szakasz, hiszen a második fejlesztésnek része lesz majd a Debrecen–Balmazújváros közötti vasúti pálya villamosítása is, ez pedig szintén alaposan megdobhatja a költségeket.

A  V-Híd Zrt. alvállalkozókkal dolgoztat majd: jön az R-Kord is, sőt, munkát kap az egykor a Simicska-birodalom ékkövének számító Közgép, ami ma már Mészáros Lőrinc barátjának, Szíjj Lászlónak a tulajdonában van.