Csökkenhet a termelés, több hazai autógyárban is négynapos munkahetet vezettek be – tudta meg a Népszava.
Az érintettek között egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzem van, egy harmadikban pedig most tervezik bevezetni a rövidített hetet.
Több jármű- és fémipari cégnél létszámstop van, a megüresedett helyekre nem vesznek fel új munkavállalókat, a lejáró határozott idejű szerződéseket pedig nem hosszabbítják meg.
A lap László Zoltántól, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnökétől úgy értesült, április végén egyik napról a másikra több mint kétezer kölcsönzött munkaerőtől váltak meg az autóipari, illetve gépipari beszállítók.
A visszaesés mögött több tényező állhat, szerepet játszik benne
a csökkenő kereslet, a piac telítettsége, a Trump által európai autókra kilátásba helyezett importvámok és a Brexit is.
Mint korábban megírtuk, a kecskeméti Mercedes elhalasztotta a bővítést, a BMW érkezése Debrecenbe egyelőre biztosnak tűnik.