Slam-döntő, fél évszázad grafika, tárlatvezetések a MODEM-ben

Kultúra

Már csak vasárnapig látható drMáriás eddigi legnagyobb kiállítása, a Béke Veled! című tárlat a MODEM-ben, szombaton egyedülálló nemzetközi grafikai válogatásból nyílik kiállítás, pénteken este pedig a IV. Debreceni Slam Poetry Verseny döntőjébe jutott 12 slammer versenyez.

Hirdessen nálunk! Megéri!

4. Debrecen Slam Poetry Verseny – döntő
2017. május 19. 20 óra

A debreceni slam poetry versenyek idei döntőjének – 2017. május 19-én 20 órától – a MODEM ad teret: a 12, döntőbe jutott slammer ezúttal a reakció témáját járja körül, maximum 3 percben. Sztárvendég: Bárány Bence slammer, zene: DRJ – Dr Juzztice (Dub Székház).

Döntőbe jutott slammerek: Irlanda Máté, Irlanda Kristóf, Asbóth Balázs Asy, Szűcs Noémi Foffi, Vezendi László, Sárosi László, Gulácsi Ádám Gula, Kovács Eszter Csilla, Mikos Ákos, Bakota Zalán, Pálfi Sándor Lomos, Bázsa Fruzsina
Nagy felbontás – megnyitó
2017. május 20. 15 óra

A Krakkói Nemzetközi Grafikai Triennálé fél évszázada (1966–2015)

Minden eddiginél jelentősebb grafikai válogatás látható május 21-től a debreceni MODEM-ben: 54 művész csaknem 100 alkotása a világ minden részéről, Brazíliától kezdve Nagy-Britannián át Lengyelországig. A Nagy felbontás című kiállítás május 20-án 15 órakor nyílik a MODEM 3. emeleti kiállítóterében, ahová szeretettel várjuk.

A megnyitón köszöntőt mond: Marta Anna Raczek-Karcz társkurátor, az SMTG elnöke és Kónya Ábel társkurátor, a MODEM vezető kurátora. A kiállítást megnyitja: Madácsy István képzőművész. A megnyitó után – 16 órától – tárlatvezetés a kiállítás társkurátoraival.
A Krakkói Nemzetközi Grafikai Triennálé fél évszázadának díjazott munkáiból rendezett tárlat július 2-ig látogatható.

Finisszázs Gulyás Gáborral a Béke veled! című tárlaton
2017. május 21. 16.00

A MODEM egykori igazgatója a Béke veled! című nagyszabású drMáriás-tárlat kurátora és egyben alighanem legjobb ismerője is. Gulyás Gábor tárlatvezetésén behatóan ismerhetjük meg a provokatív politikai utalásokkal telített képi világot, valamint a munkák hátterében meghúzódó történeteket. Ahogy a kurátor fogalmaz: „Az új képek világával drMáriás visszatér egy évtizeddel korábbi művészetéhez – harsány, erőteljes módon parafrazeálva önmagát, egyúttal túl is lépve azon a radikális irónia felé.”